Artysta po przejściach, kobieta z przeszłością

Gwiazdor Rolando Villazón, który za wcześnie zniszczył sobie głos, berlińskim spektaklem wraca do gry. Ale już w innej roli.

Aktualizacja: 07.06.2016 22:05 Publikacja: 07.06.2016 17:58

Magdalena Kožena (Julietta) i Rolando Villazón (Michel)

Magdalena Kožena (Julietta) i Rolando Villazón (Michel)

Foto: Staatsoper Im Schiller Theater

To jedna z najbardziej błyskotliwych i dramatycznych karier. W poprzedniej dekadzie Meksykanin Rolando Villazón był bohaterem mediów i miał tysiące fanów. Zachwycał głosem, temperamentem, ekspresją, więc okrzyknięto go następcą Luciano Pavarottiego. Okazało się, że za wcześnie.

Zbytnie szafowanie delikatnym instrumentem, jakim jest ludzki głos, doprowadziło do katastrofy. W 2009 r. podczas spektaklu w Nowym Jorku odmówił mu on całkowicie posłuszeństwa, tenor Rolando Villazón nie był w stanie wydobyć z siebie dźwięku.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły