Do wzniesienia solidnego, drewnianego ogrodzenia przy domu w Wasilli na Alasce skłonił ją 67-letni Joe McGinniss. Znany amerykański reporter śledczy i pisarz, pracujący nad biografią Sary Palin, wynajął w zeszłym tygodniu dom w sąsiedztwie gubernator Alaski.
Palin od początku nie ukrywała antypatii do nowego sąsiada. „I oto jest, jakieś 4,5 metra ode mnie… zerkający na plac zabaw moich dzieci i moje okno kuchenne” – napisała w zeszłym tygodniu na Facebooku, przypominając wcześniejsze „zjadliwe” książki McGinnissa. „Zastanawiam się, jakiego rodzaju materiał chce zdobyć, spoglądając na sypialnię Piper (dziewięcioletniej córki Palin – red.), na mój mały ogródek i basen” – dziwiła się była kandydatka na wiceprezydenta. Mąż Sary Palin – Todd – wraz z kolegami szybko zbudowali płot.
Zwolennicy Palin pochwalili jej decyzję, skrytykowali wścibskie liberalne media i zasugerowali, że rozbiją obóz naprzeciwko domu pisarza. Wysłali też dziesiątki krytycznych mejli do wydawcy jego książek i do niego samego. Palin wsparł w tej sprawie nie tylko Glenn Beck, prawicowy publicysta Fox News (określił McGinnissa mianem „prześladowcy”), ale nawet demokraci. – Nie jestem fanem Sary Palin. Ale w tej sprawie ma absolutną rację – stwierdził Mo Elleithee, strateg Partii Demokratycznej. Lewicowy „Huffington Post” napisał jednak tekst zatytułowany „Głupota Sary Palin, odcinek 32 459”.
Sam Joe McGinniss skrytykował „histeryczną reakcję” Palin. Stwierdził, że poczuł się „niezwykle urażony” sugestiami, że mógłby podglądać pływające w przydomowym basenie dzieci. Jak tłumaczył reporterowi „Wall Street Journal”, skorzystał po prostu z oferty właściciela domu sąsiadującego z posiadłością Palin, który wynajął mu go za jedyne 1500 dolarów miesięcznie.
Jednak jeszcze zanim dziennikarz został sąsiadem Palin, próbował się do niej zbliżyć. Wziął np. udział na aukcji, której zwycięzca miał zjeść obiad z byłą gubernator Alaski. McGinniss jako 26-latek zapisał się w historii jako najmłodszy autor książki, która trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”. „The Selling of the President” o Richardzie Nixonie ukazywała kulisy marketing politycznego podczas kampanii wyborczej z 1968 roku.