Według rządowego planu na lata 2014-2016, większy nacisk zostanie położony na kształcenie dzieci z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną. Wiąże się to z inwestycjami na infrastrukturę, wspieranie jakości kształcenia i specjalne dokształcanie nauczycieli.

Chiński plan edukacji niepełnosprawnych został opracowany przez zespół złożony z przedstawicieli siedmiu ministerstw, w tym ministerstwa edukacji, spraw cywilnych i finansów. Oparty został na podstawie kontroli i badań przeprowadzonych w całym kraju.

"Mimo oczywistego rozwoju w ostatnich latach, edukacja specjalna  w naszym kraju wciąż stoi na niskim poziomie, a szczególnie jest widoczna w mniej rozwiniętych regionach" - czytamy w komunikacie chińskiego ministerstwa edukacji dołączonym do programu rozwoju.

Według oficjalnych danych, na koniec 2012 roku obowiązkowa edukacja na poziomie podstawowym i średnim objęła tylko 71,9 procent dzieci niepełnosprawnych, bez względu na rodzaj niepełnosprawności, podczas gdy 99,5 procent dzieci pełnosprawnych uczęszczało do szkoły podstawowej, a 98 procent - do średniej.

Najnowszy trzyletni plan przewiduje, że dzieci niepełnosprawne powinny być objęte edukacją w najbliższych szkołach podstawowych, natomiast specjalistycznemu kształceniu mają zostać poddani także nauczyciele. Ma to być warunek otrzymania certyfikatu. ponadto, według najnowszych przepisów, szkoły wyższe nie mialyby prawa odmówić przyjęcia uczniów ze względu na ich niepełnosprawność.