Reklama

Umowy nie dla konsumenta

Dokumenty przygotowane przez operatorów sieci komórkowych to niejedyne, do których zastrzeżenia ma Rada Języka Polskiego.

Aktualizacja: 13.08.2015 21:34 Publikacja: 13.08.2015 21:05

Umowy nie dla konsumenta

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Operatorzy sieci komórkowych tak konstruują umowy, by utrudnić ich zrozumienie – wynika z najnowszego „Sprawozdania o stanie ochrony języka polskiego". Dla Sejmu i Senatu przygotowała je Rada Języka Polskiego.

Jej spostrzeżenia potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego wpływają skargi związane z takimi umowami. – Problemem jest stosowanie niejasnych, nieprecyzyjnych i nieczytelnych postanowień w umowach, ukrywanie elementów istotnych dla klienta, bardzo rozbudowane zdania – mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Wiceszefowa MEN: Dorośli często lekceważą problem hejtu. To może skończyć się tragicznie
Społeczeństwo
Nie żyje Mirosław Chojecki, członek KOR, współtwórca niezależnego ruchu wydawniczego w PRL
Społeczeństwo
Lekcja historii na cmentarzu. Rybnik i Racibórz uczą o tolerancji
Społeczeństwo
Jan Ołdakowski: Chcemy w Muzeum Powstania uczyć społecznej odporności i przywództwa
Reklama
Reklama