Reklama

Umowy nie dla konsumenta

Dokumenty przygotowane przez operatorów sieci komórkowych to niejedyne, do których zastrzeżenia ma Rada Języka Polskiego.

Aktualizacja: 13.08.2015 21:34 Publikacja: 13.08.2015 21:05

Umowy nie dla konsumenta

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Operatorzy sieci komórkowych tak konstruują umowy, by utrudnić ich zrozumienie – wynika z najnowszego „Sprawozdania o stanie ochrony języka polskiego". Dla Sejmu i Senatu przygotowała je Rada Języka Polskiego.

Jej spostrzeżenia potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego wpływają skargi związane z takimi umowami. – Problemem jest stosowanie niejasnych, nieprecyzyjnych i nieczytelnych postanowień w umowach, ukrywanie elementów istotnych dla klienta, bardzo rozbudowane zdania – mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Krzysztof Ruchniewicz: Nie domagam się zwrotu dóbr kultury Niemcom
Społeczeństwo
Młodzi bez łatwiejszego dostępu do psychologa. Andrzej Duda bał się podpaść rodzicom
Społeczeństwo
Śledztwo w sprawie imprezy w Janowie Podlaskim. „Nie doszło do nadużycia”
Społeczeństwo
Zakopane chce nowego podatku od turystów. Projekt trafił do Sejmu
Reklama
Reklama