Umowy nie dla konsumenta

Dokumenty przygotowane przez operatorów sieci komórkowych to niejedyne, do których zastrzeżenia ma Rada Języka Polskiego.

Aktualizacja: 13.08.2015 21:34 Publikacja: 13.08.2015 21:05

Umowy nie dla konsumenta

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Operatorzy sieci komórkowych tak konstruują umowy, by utrudnić ich zrozumienie – wynika z najnowszego „Sprawozdania o stanie ochrony języka polskiego". Dla Sejmu i Senatu przygotowała je Rada Języka Polskiego.

Jej spostrzeżenia potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego wpływają skargi związane z takimi umowami. – Problemem jest stosowanie niejasnych, nieprecyzyjnych i nieczytelnych postanowień w umowach, ukrywanie elementów istotnych dla klienta, bardzo rozbudowane zdania – mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Społeczeństwo
Sondaż: Jak Polacy oceniają operację wojskową Izraela przeciw Iranowi?
Społeczeństwo
Elektryczna hulajnoga to nie dziecinna zabawka – bywa zabójcza
Społeczeństwo
Sondaż: Ilu Polaków boi się, że sztuczna inteligencja odbierze im pracę?
Społeczeństwo
Parada Równości 2025 w Warszawie. Tęczowe platformy przejechały przez centrum
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Społeczeństwo
Parada Równości przeszła ulicami Warszawy. Nie obyło się bez incydentów