Umowy nie dla konsumenta

Dokumenty przygotowane przez operatorów sieci komórkowych to niejedyne, do których zastrzeżenia ma Rada Języka Polskiego.

Aktualizacja: 13.08.2015 21:34 Publikacja: 13.08.2015 21:05

Umowy nie dla konsumenta

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Operatorzy sieci komórkowych tak konstruują umowy, by utrudnić ich zrozumienie – wynika z najnowszego „Sprawozdania o stanie ochrony języka polskiego". Dla Sejmu i Senatu przygotowała je Rada Języka Polskiego.

Jej spostrzeżenia potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego wpływają skargi związane z takimi umowami. – Problemem jest stosowanie niejasnych, nieprecyzyjnych i nieczytelnych postanowień w umowach, ukrywanie elementów istotnych dla klienta, bardzo rozbudowane zdania – mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Nie żyje Sławomir Wałęsa. Syn byłego prezydenta miał 52 lata
Społeczeństwo
Nie żyje Tomasz Jakubiak. Znany kucharz miał 41 lat
Społeczeństwo
Młodzi wcześniej testują z „promilami”
Społeczeństwo
Sondaż: Składka zdrowotna dla przedsiębiorców w dół? Znamy zdanie Polaków
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nawet 27 stopni w majówkę. Ale w weekend pogoda się zmieni
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne