Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 21.03.2016 10:32 Publikacja: 21.03.2016 09:54
Foto: picture-alliance/dpa/CTK Photo/V. Salek
DW: W Europie Wschodniej obserwuje się rosnącą wrogość wobec obcych. Skąd bierze się taki trend?
Juliana Roth: Pojęcie „Europy Wschodniej” to twór mający dłuższą historię. Rodzi się on w zachodniej Europie w XVIII wieku i od zarania nacechowany jest wyobrażeniem o wschodnich częściach kontynentu europejskiego jako „odmiennych”, „obcych”, „niesamowitych”, często także „zacofanych”. Te wyobrażenia do dziś właściwie się nie zmieniły. A społeczeństwa, które się zalicza do „Europy Wschodniej”, niewiele mają ze sobą wspólnego. Różne są ich religie, języki, tradycje, kultury i ich historyczne dzieje. Natomiast ich elementy wspólne są dość nowe: przede wszystkim jarzmo sowieckiego systemu i wynikające z tego polityczne i mentalne konsekwencje. Jedną z tych konsekwencji jest nasilająca się obecnie ksenofobia. Jest ona ściśle związana z czasami sowieckimi.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Podczas Tygodnia Kultury Polskiej w ramach obecności Polski na wystawie światowej Expo 2025 Osaka, Kansai odbędz...
W 2024 roku liczba obywateli Japonii zmniejszyła się o 0,75 proc. W liczbach bezwzględnych jest to największy sp...
Z najnowszego sondażu Gallupa wynika, że na Ukrainie rośnie odsetek osób chcących zawarcia porozumienia pokojowe...
Rosjanie zdążyli się przyzwyczaić do prowadzonej czwarty rok przez Władimira Putina wojny z Ukrainą. Jest już cz...
Lato w Hiszpanii daje się w tym roku we znaki. Po rekordowo upalnym czerwcu nadchodzi kolejna, druga już fala up...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas