Stosownie do postanowień art. 28 ust. 5 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C02A835D852909275845244BAA29A1AE?id=271100]ustawy z 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego[/link] przy podziale części oświatowej subwencji ogólnej nie są uwzględniane środki na realizację zadań związanych z prowadzeniem przedszkoli ogólnodostępnych.
Finansowanie przedszkoli publicznych oraz dotowanie przedszkoli niepublicznych jednostki samorządu terytorialnego realizują z dochodów własnych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ww. ustawy, tj. m.in. z udziałów gmin we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych.
Natomiast w części oświatowej subwencji ogólnej uwzględniane są środki naliczane na dzieci niepełnosprawne objęte wychowaniem przedszkolnym (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=5781E3321786DC0EF564E0EB9459C66E?id=175841]ustawy o systemie oświaty[/link]) i wykazane w systemie informacji oświatowej.
[srodtytul]Według liczby dzieci[/srodtytul]
Stosownie do przepisów art. 90 ust. 2b ustawy o systemie oświaty dotacje dla niepublicznych przedszkoli powinny być kalkulowane na poziomie nie niższym niż 75 proc. ustalonych w budżecie gminy wydatków bieżących ponoszonych na przedszkola publiczne.