Przedpłata, to wydatek budżetowy, dokonany przed wykonaniem usługi.
Zapisów księgowych związanych z udzieleniem przedpłaty na szkolenie w jednostce budżetowej, należy dokonywać na podstawie wyciągu bankowego, z uwzględnieniem przepisów [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=182586]rozporządzenia ministra finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2006 nr 142, poz. 1020 z późn. zm.)[/link].
[b] Jak prawidłowo zaewidencjonować przedpłatę na szkolenie w samorządowej jednostce budżetowej?[/b]
Uwzględniając zasady opisane w tym rozporządzeniu, tj. uwzględniające każdy etap rozliczeń dokonywanego wydatku, począwszy od podjęcia decyzji o skierowaniu pracownika na szkolenie, zaciągnięciu zobowiązania oraz jego zapłatę - zapisów księgowych związanych z dokonaniem przedpłaty, dokonujemy następująco:
[b]1. Zaangażowanie wydatków (na podstawie zatwierdzonego zgłoszenia) [/b]