Komisja konkursowa powołana przez wójta gminy do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw gospodarki przestrzennej, komunalnej i ochrony środowiska w pierwszym etapie odrzuciła ofertę A.W. z uwagi na braki formalne w jej zgłoszeniu, tj. brak podpisu pod życiorysem i brak zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku objętym naborem.
A.W. zwróciła się do wójta o unieważnienie konkursu z powodu nieuzasadnionego odrzucenia ofert. Kandydatka chciała też, aby wskazano podstawę prawną nakładającą obowiązek podpisania Curriculum Vitae oraz dołączenia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do pracy w sytuacji złożenia oświadczenia o stanie zdrowia.
Wójt uznał ten wniosek za bezzasadny. Sprawa trafiła, więc do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, przed którym kobieta domagała się stwierdzenia bezskuteczności czynności polegającej na odrzuceniu jej oferty zgłoszonej do konkursu.
W ocenie A.W. żądanie przedłożenia zaświadczenia o stanie zdrowia nie wynikało ani z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, ani z Kodeksu pracy, i było zatem żądaniem bezprawnym. Ponadto jej zdaniem, wójt dopuszczając do konkursu M.G., która tak jak ona nie złożyła podpisu pod CV naruszył konstytucyjną zasadę, iż wszyscy są wobec prawa równi. Wójt wniósł o oddalenie skargi.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie (sygn. akt II SA/Sz 191/13) nie podzielił zarzutów A.W. i oddalił skargę.