Dokumenty te tworzy się na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym. Na poziomie krajowym taki plan opracowywany jest przez rząd i przyjmowany uchwałą Rady Ministrów. Na poziomie wojewódzkim, powiatowym i gminnym plany opracowywane są przez organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego poszczególnych szczebli.
[srodtytul]Założenia ogólne[/srodtytul]
Treść planu określa art. 14 ust. 2 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=185040]ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 39, poz. 251 ze zm.).[/link]
Zgodnie z treścią tego przepisu w dokumentach tych określić należy przede wszystkim opis aktualnego stanu gospodarki odpadami. Powinien on w szczególności zawierać informacje dotyczące:
- rodzaju, ilości i źródła pochodzenia odpadów, które mają być poddane procesom odzysku lub unieszkodliwienia;