Każdy radny, czy wójt (burmistrz, prezydent miasta) sa obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym.
Oświadczenie to dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Jak wynika z przepisów [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=EC4799F203D3A3E06B20AB290B2C95F6?id=163433]ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zm.)[/link], [b]oświadczenia majątkowe składa się na początku kadencji – w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, corocznie – do 30 kwietnia według stanu na 31 grudnia roku poprzedniego, oraz na koniec kadencji – na dwa miesiące przed jej końcem.[/b]
Ponieważ obecna kadencja samorządowych władz rozpoczęła się 12 listopada 2006 r. (wtedy to odbyły się wybory do rad gmin i powiatów oraz sejmików województw), to kończy się 12 listopada 2010 r. W konsekwencji oświadczenia majątkowe na koniec kadencji trzeba złożyć na dwa miesiące przed, czyli najpóźniej do 12 września 2010 r.
[srodtytul]Nieruchomości, dochody i kredyty[/srodtytul]
O tym, jakie informacje należy zawrzeć w oświadczeniu składanym na koniec kadencji, mówi art. 24h ustawy o samorządzie gminnym.