Przed sądem administracyjnym Anna P. domagała się unieważnienia zatwierdzonej przez dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) stałej organizacji ruchu. W skardze wyjaśniła, że jest właścicielem nieruchomości położonej przy ulicy O., która została objęta kwestionowaną organizację ruchu. Kobieta podniosła, że na skutek zmiany ma utrudniony, a czasami wręcz uniemożliwiony wjazd lub wyjazd do lub ze swojej nieruchomości.
Czytaj także: Miasto mogło ustawić znaki B1 z tabliczką „nie dotyczy mieszkańców"
Wyznaczenie psów postojowych
Zmiana organizacji poległa na wyznaczeniu pasów postojowych o szerokości 2 metrów (oznaczonych znakiem poziomym P-19 oraz znakiem pionowym D-18 i D-30), które w całości wyznaczone są obecnie na ulicy. W sytuacji, gdy na wprost bramy wjazdowej do nieruchomości Anny P. na wyznaczonym do tego miejscu postojowym zaparkowany jest pojazd, nawet pozostała część jezdni o szerokości trzech metrów jest niewystarczająca do tego, by kobieta mogła swobodnie wjechać lub wyjechać do garażu swojej nieruchomości. W konsekwencji nie może korzystać z należącej do niej nieruchomości zgodnie z jej społeczno-gospodarczo-mieszkaniowym przeznaczeniem.
Na rozprawie pełnomocnik Anny P. zaznaczył, że wcześniej, przed zmianą organizacji ruchu, gdy pasy postojowe wyznaczone były częściowo na chodniku, a częściowo na jezdni, jego klientka nie miała podobnych problemów. Zatem niewątpliwie, to zmiana organizacji ruchu spowodowała, że właścicielka ma obecnie utrudniony dostęp do swojej nieruchomości. Wnioskować więc należy, że to zmiana organizacji ruchu ograniczyła Annę P. w uprawnieniach w wykonywaniu prawa własności w stosunku do jej nieruchomości.
Zgodny z rozporządzeniem o znakach
W odpowiedzi dyrektor ZIKiT stwierdził, że Anna P. nie ma legitymacji do wniesienia skargi w trybie art. 101 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, a sam fakt posiadania nieruchomości położonej wzdłuż drogi publicznej, objętej organizacją ruchu nie jest wystarczającą okolicznością dla uznania interesu prawnego do zaskarżania organizacji ruchu.