Aktualizacja: 17.09.2015 07:21 Publikacja: 17.09.2015 07:20
Foto: www.sxc.hu
– W zatwierdzonej w maju 2014 r. przez Komisję Europejską umowie partnerstwa (UP) zapisano trzy dopuszczalne opcje finansowania dróg lokalnych z funduszy unijnych – mówi Jarosław Komża, ekspert Związku Powiatów Polskich. – Wynika z niej, że dofinansowanie jest udzielane, m.in. gdy prowadzona przez gminę czy powiat inwestycja zapewnia bezpośrednie połączenie z Transeuropejską Siecią Transportową (TEN-T), przejściami granicznymi, portami lotniczymi czy morskimi – wyjaśnia ekspert.
– W ocenie samorządów z takich postanowień umowy wynika, że na dofinansowanie z funduszy UE w latach 2014– 2020 mogą liczyć inwestycje na drogach pozwalające połączyć drogi wyższych kategorii czy takie odcinki dróg gminnych i powiatowych, które będą tworzyć sieć alternatywnych połączeń dla dróg krajowych i wojewódzkich – mówi Krzysztof Lis, starosta szczecinecki, przewodniczący Konwentu Powiatów Województwa Zachodniopomorskiego. – Chodzi więc o drogi lokalne, które mogą stanowić trasy obwodowe, np. gdy na drodze krajowej (wojewódzkiej) dojdzie do wypadku – tłumaczy starosta.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas