Tylko 9 proc. urzędów ma wizję rozwoju teleinformatycznego – wynika z najnowszego raportu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Aż jedna trzecia zatrudnionych w administracji wciąż nie ma służbowych skrzynek e-mailowych. Najgorzej jest w województwach świętokrzyskim (53 proc. komunikuje się z wykorzystaniem poczty elektronicznej) i lubelskim (55 proc.). Najlepiej w Zachodniopomorskiem, gdzie 79 proc. pracowników ma służbowy adres e-mail. To jednak nie oznacza, że z niego korzysta.
– Niektórzy z moich współpracowników w ogólne nie odbiera służbowych e-maili – mówi prawnik zatrudniony w NFZ.
– W części urzędów przełożeni po prostu preferują komunikację bezpośrednią z pracownikami – komentuje Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Dużym problemem, wskazywanym przez niemal co trzecią jednostkę administracji, jest niewystarczający poziom kompetencji informatycznych pracowników. Najczęściej przedstawiciele urzędów skarżą się jednak na zbyt mały budżet na cyfryzację (71 proc.).