Łapacz kurzu

Ivo Nikić ubrał poroża, które kiedyś były wyposażeniem tradycyjnego salonu, w precyzyjne i perfekcyjnie wykonane pokrowce zamykane na eleganckie zamki błyskawiczne. Od 20 marca w Centrum Sztuki Współczesnej można obejrzeć jego wystawę

Publikacja: 16.03.2009 18:35

Ivo Nikić, Łapacz kurzu, fot. Mikołaj Długosz

Ivo Nikić, Łapacz kurzu, fot. Mikołaj Długosz

Foto: Materiały Promocyjne

Pokrowce chronią poroża przed kurzem, łapią go. Łapacz kurzu to w zasadzie bezużyteczny przedmiot, który "musi być", np. w domu lub na wystawie, bo trafił tam z jakichś powodów i "lepiej tego nie zmieniać".

Jeden z pokrowców połączył kilka poroży w pajęczą sieć, która staje się niemal autonomicznym obiektem - łapacz kurzu wraz z cieniem rzucanym na ścianę tworzy piktogram o nieodgadnionej treści, który zwielokrotniony pojawia się jako motyw na czarno-białej tapecie i sprawia wrażenie znaku-słowa.

W Galerii Okna wykreowana została przestrzeń, zawierająca różne paraautonomiczne obiekty, w tym: niespełna minutowy film wideo, który pozostawia nas z wątpliwością, czy to, co zobaczyliśmy jako puentę, było wynikiem drobiny kurzu w naszym oku czy realnie zaistniało na ekranie.

[i]Ivo Nikić

ŁAPACZ KURZU

environment

Otwarcie wystawy: piątek 20 marca, godz. 18.00

Wystawa czynna do 13.04

Kurator: Grzegorz Borkowski

Galeria Okna

[link=http://www.csw.art.pl" target="_blank]www.csw.art.pl[/link][/i]

[ramka][b]Ivo Nikić[/b] ( ur. 1974 w Prisztinie, Serbia), mieszka i pracuje w Warszawie. W 2003 uzyskał dyplom z malarstwa w pracowni Jarosława Modzelewskiego, aneks w pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej Mirosława Duchowskiego. Maluje przedmioty zużyte, brudy miejskie i domowe; realizuje instalacje, fotografie i wideo. Od 2001 współtworzy z Piotrem Kopikiem oraz Karolem Radziszewskim grupę szu szu.[/ramka]

Pokrowce chronią poroża przed kurzem, łapią go. Łapacz kurzu to w zasadzie bezużyteczny przedmiot, który "musi być", np. w domu lub na wystawie, bo trafił tam z jakichś powodów i "lepiej tego nie zmieniać".

Jeden z pokrowców połączył kilka poroży w pajęczą sieć, która staje się niemal autonomicznym obiektem - łapacz kurzu wraz z cieniem rzucanym na ścianę tworzy piktogram o nieodgadnionej treści, który zwielokrotniony pojawia się jako motyw na czarno-białej tapecie i sprawia wrażenie znaku-słowa.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl