Kobiety z marmurem

Muzeum Narodowe w Warszawie po raz pierwszy w Polsce prezentuje rzeźby słynnej Camille Claudel oraz Polek tworzących w tym samym czasie co ona.

Publikacja: 07.06.2023 03:00

Camille Claudel "Opuszczenie", 1886, brąz, Musées de Poitiers

Camille Claudel "Opuszczenie", 1886, brąz, Musées de Poitiers

Foto: Musées de Poitiers / Christian Vignaud, Materiały Prasowe/MNW

Wystawa „Bez gorsetu. Camille Claudel i polskie rzeźbiarki XIX wieku” opowiada o emancypacji artystek, które przełamywały społeczno-obyczajowe ograniczenia swojej epoki.

Bardzo długo uważano rzeźbę za dziedzinę sztuki zarezerwowaną wyłącznie dla mężczyzn, bo wymagała wysiłku fizycznego, ciężkiej pracy w pyle i brudzie. Niemal do końca XIX wieku żadna państwowa uczelnia artystyczna w Europie nie przyjmowała kobiet.

Pozostało 92% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl