Aktualizacja: 23.11.2017 22:30 Publikacja: 23.11.2017 17:11
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Foto: Fotorzepa/ Monika Kuc
Wystawa zaskakuje, bo wcześniej ten artysta malował w zupełnie innym stylu. Preferował sztukę narracyjną i metaforyczną. Przed dwoma laty nagle zaczął tworzyć cykl abstrakcyjnych obrazów, bardzo oszczędnych w formie, sprowadzonych najczęściej do studium kwadratu i możliwych jego przekształceń. Ale Głowacki nie rezygnuje z koloru.
Monochromatyczne obrazy o różnych barwnych tonacjach wzbogaca precyzyjnie wykreślonymi liniami, które sprawiają, że kompozycja zyskuje opartowską trójwymiarowość ze zmiennymi efektami wizualnymi. Rytm i kolor są podstawą obrazów, którymi zdaje się rządzić matematyczna logika i wewnętrzna „muzyczność". Regularność i symetria nie nuży, a inwencja artysty w przetwarzaniu form, motywów i kompozycji wydaje się niewyczerpana.
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Na Wawelu można podziwiać ponad 20 ekspresyjnych XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla, przywiezionych z m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas