Głównym tematem międzynarodowego pokazu jest przekraczanie granic i poszukiwanie nowych dróg w sztuce, życiu społecznym i polityce. Dominują filmy wideo i zapisy performansów, pochodzące z berlińskich kolekcji Momentum oraz Collegium Hungaricum.
„Historię wagi ciężkiej" wybitny niemiecki artysta Christian Jankowski zrealizował w Polsce. W sfilmowanej akcji sportowcy-cieżarowcy symbolicznie mierzyli się z historią, próbując podnieść warszawskie monumenty o zróżnicowanych gabarytach, m.in. Syrenkę na Starówce, pomnik Czterech Śpiących i popiersie Ronalda Reagana. Praca pokazywana była wcześniej na wystawie w CSW w Warszawie. Jej metaforyczne przesłanie mówi, że powinniśmy podejmować wysiłek i brać „sprawy w swoje ręce", jeżeli chcemy zmienić to, co kształtowało naszą rzeczywistość w przeszłości lub poprawić współczesne relacje.
Z kolei w filmie „The Anticolonials" Sumugan Sivanesan zarejestrował performanse z Sydney, Londynu i Berlina. Ich tematem jest historia polityki antykolonialnej, realizowanej w przeszłości i współcześnie. Artysta połączył w wideo elementy dokumentu, instalacji i wykładu, starając się dotrzeć do korzeni nacjonalizmu.
Motyw podróży powraca w wielu prezentowanych pracach. Kate McMillan w „Paradise Falls I & Paradise Falls II" odwołuje się do krajobrazów niemieckiego Schwarzwaldu i zimowych pejzaży Szwajcarii. Jednocześnie czerpie inspiracje z romantycznego niemieckiego malarstwa Arnolda Böcklina i Caspara Davida Friedrich, aby pokazać analogie między krajobrazami fizycznymi i psychologicznymi.