Reklama

Wystawa Tomasza Wysockiego w Leica Gallery

Stołeczne Leica Gallery prezentuje fotografie młodego artysty fotografika Tomasza Wysockiego.

Aktualizacja: 08.01.2016 06:11 Publikacja: 08.01.2016 06:00

Tomasz Wysocki. Zdjęcie z cyklu Exodus 2064

Foto: Leica Gallery

Tomasz Wysocki, rocznik '90, student Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, fotografią zajął się trzy lata temu. Od tego czasu zdążył zaprezentować swoje prace na wystawach m.in. w Mediolanie, Kopenhadze, Łodzi. Specjalizuje się w fotografii artystycznej. W obiektywie uwiecznia dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, wymagające żmudnych przygotowań i wyrzeczeń ze strony modeli sceny, sytuacje i zdarzenia.

Artysta w rozmowie z Wojciechem Wieteską - jednym ze swoich wykładowców na kierunku fotografia na łódzkiej Filmówce - opowiada m.in. o długich przygotowaniach do zdjęcia, na którym modelka ma twarz zasłoniętą kawałkiem zielonego materiału. Opisuje, jak mokry skrawek co chwilę się odklejał, a modelka przez ponad półtorej godziny bez ruchu czekała, aż Tomasz Wysocki i wizażystka ułożą go idealnie na jej twarzy. Wspomina też o zdjęciu przedstawiającym sylwetkę mężczyzny od pasa w górę oblaną silikonem, którego zdejmowanie - jak mówi Tomasz Wysocki - było długie i bolesne.

Na wystawie zobaczymy wiele ujęć, których przygotowanie było sporym wyzwaniem. Jest tam na przykład zdjęcie przedstawiające kobietę zawiniętą w rozpostarte na ramie (być może z obrazu) białe płótno. Jej sylwetka, zamknięta niczym w kokonie, rysuje w płótnie kształt odznaczający się na tle również białej przestrzeni.

Warszawska Leica Gallery prezentuje trzy cykle fotografii artystycznych Tomasza Wysockiego. Return to Eden to opowieść o poszukiwaniu tożsamości, In-visibilis - podróż przez świat odkrywany zmysłami osób niewidomych. Oba cykle zmierzają w stronę fotografii modowej. W pierwszym Tomasz Wysocki uwiecznił na zdjęciach modelkę w ubraniach zaprojektowanych i uszytych specjalnie pod konkretne ujęcia, drugi projekt inspirowany był kolekcją ubrań Pauliny Ptasznik, stworzoną dla osób niewidomych - łatwych w zakładaniu, pozbawionych kolorów. W obu projektach dużą rolę odgrywa biel, a niektóre inscenizacje mogą przywodzić na myśl cykl martwych natur znanego fotografika Pawła Żaka.

Trzeci z cykli Tomasza Wysockiego - Exodus 2064 - pokazuje wizje przyszłości, które narodziły się w głowie artysty po seansie hipnotycznym. Część wywołuje skojarzenia z filmem "Truman Show", w którym główny bohater grany przez Jima Carreya żyje w świecie sztucznie wykreowanym na potrzeby telewizji. Tomasz Wysocki mówiąc o tym cyklu cytuje zresztą jeden z fragmentów tego filmu.

Reklama
Reklama

Wystawę fotografii Tomasza Wysockiego "Początki" można oglądać w Leica Gallery przy ul. Mysiej 3 w Warszawie do 14 lutego 2016 roku.

Rzeźba
Wybitny rzeźbiarz Mirosław Bałka o patriotyzmie: Nie jestem chłopcem, już mnie nie kusi
Rzeźba
Anatomia antyku na Zamku Królewskim z kolekcji Stanisława Augusta
Rzeźba
Rzeźby Abakanowicz wkroczyły na Wawel. Jej drapieżne ptaki nurkują wśród drzew
Rzeźba
Salvador Dalí : Rzeźby mistrza surrealizmu
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama