Reklama

Dominik Jan Gajewski: Dylemat „opłacalności” podatku cyfrowego

Mając na uwadze potencjalne zagrożenia związane z wprowadzeniem podatku cyfrowego, należy zbilansować je z główną ideą tej daniny – przeciwdziałaniem unikaniu opodatkowania w sektorze technologicznym.

Publikacja: 16.04.2025 05:00

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Foto: Adobe Stock

Obecnie globalizacja i cyfryzacja znacząco wpłynęła na zmianę modelu biznesowego, który w znacznej mierze opiera się na wykorzystywaniu internetu i sztucznej inteligencji. Powszechny i uproszczony dostęp do sieci na całym świecie (nawet w najuboższych regionach świata) powoduje, że baza klientów stała się nieograniczona terytorialnie, a dostarczenie usług do finalnego odbiorcy nie wymaga już posiadania oddziałów czy zakładów w państwie, w którym odbiorca jest rezydentem. Skutkiem tego stał się proces przenoszenia przez przedsiębiorstwa swoich działań na platformy cyfrowe lub inne formy cyfrowej obecności, bez fizycznego umiejscowienia w danym państwie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Kazus posła Berkowicza. Pomyłka, kradzież czy oszukanie kasy?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rzecz o prawie
Agata Łukaszewicz: Bój o wymiar sprawiedliwości trwa
Rzecz o prawie
Przemysław Leśniak: Czy służby specjalne mogą wyłudzić sądową zgodę na kontrolę operacyjną?
Rzecz o prawie
Maciej Krzyżanowski: Każdy sędzia orzeka w imieniu obywateli
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Dekalog Dershowitza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama