Dominik Jan Gajewski: Dylemat „opłacalności” podatku cyfrowego

Mając na uwadze potencjalne zagrożenia związane z wprowadzeniem podatku cyfrowego, należy zbilansować je z główną ideą tej daniny – przeciwdziałaniem unikaniu opodatkowania w sektorze technologicznym.

Publikacja: 16.04.2025 05:00

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Foto: Adobe Stock

Obecnie globalizacja i cyfryzacja znacząco wpłynęła na zmianę modelu biznesowego, który w znacznej mierze opiera się na wykorzystywaniu internetu i sztucznej inteligencji. Powszechny i uproszczony dostęp do sieci na całym świecie (nawet w najuboższych regionach świata) powoduje, że baza klientów stała się nieograniczona terytorialnie, a dostarczenie usług do finalnego odbiorcy nie wymaga już posiadania oddziałów czy zakładów w państwie, w którym odbiorca jest rezydentem. Skutkiem tego stał się proces przenoszenia przez przedsiębiorstwa swoich działań na platformy cyfrowe lub inne formy cyfrowej obecności, bez fizycznego umiejscowienia w danym państwie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Leszek Kieliszewski: Adwokat z urzędu nie opłaca się nikomu
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Co zrobi Karol Nawrocki?
Rzecz o prawie
Katarzyna Batko-Tołuć: Panie Premierze, bardzo grzecznie Pana proszę...
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Pięć wyborczych mitów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Rzecz o prawie
Piotr Prusinowski: neo-KRS żegluje w otchłań absurdu