Reklama
Rozwiń
Reklama

Dominik Jan Gajewski: Dylemat „opłacalności” podatku cyfrowego

Mając na uwadze potencjalne zagrożenia związane z wprowadzeniem podatku cyfrowego, należy zbilansować je z główną ideą tej daniny – przeciwdziałaniem unikaniu opodatkowania w sektorze technologicznym.

Publikacja: 16.04.2025 05:00

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Kogo miałby objąć podatek cyfrowy w Polsce

Foto: Adobe Stock

Obecnie globalizacja i cyfryzacja znacząco wpłynęła na zmianę modelu biznesowego, który w znacznej mierze opiera się na wykorzystywaniu internetu i sztucznej inteligencji. Powszechny i uproszczony dostęp do sieci na całym świecie (nawet w najuboższych regionach świata) powoduje, że baza klientów stała się nieograniczona terytorialnie, a dostarczenie usług do finalnego odbiorcy nie wymaga już posiadania oddziałów czy zakładów w państwie, w którym odbiorca jest rezydentem. Skutkiem tego stał się proces przenoszenia przez przedsiębiorstwa swoich działań na platformy cyfrowe lub inne formy cyfrowej obecności, bez fizycznego umiejscowienia w danym państwie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Maciej Ferek: Jak łapać króliczka, żeby go nie złapać
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Aplikacja, czyli inicjacja
Rzecz o prawie
Andrzej Gomułowicz: Z bezprawia nie powstaje prawo
Rzecz o prawie
Michał Długosz: NSA zdradził obywateli podatkiem od monitora
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Rzecz o prawie
Marek Domagalski: Izba Kontroli Nadzwyczajnej SN kontratakuje
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama