Reklama

Zatrudnienie. Banki także muszą walczyć o pracowników

Wzrost kosztów wynagrodzeń w sektorze wyraźnie przyśpieszył – i to mimo spadku liczby zatrudnionych.

Aktualizacja: 06.05.2018 21:35 Publikacja: 06.05.2018 21:00

Zatrudnienie. Banki także muszą walczyć o pracowników

Foto: 123RF

Konkurencja o pracowników dotyczy także banków. W 2017 r. koszty pracownicze (na które składają się wynagrodzenia i inne świadczenia dla pracowników) wzrosły w sektorze o 5,8 proc. (do 16,6 mld zł), czyli najszybciej od 2010 r., kiedy zwiększyły się o 6,4 proc. Średnioroczne tempo wzrostu kosztów pracowniczych polskich banków w latach 2010–2017 wyniosło 2,8 proc.

Ten rodzaj wydatków sektora rośnie, mimo że ubywa w nim pracowników. W latach 2010–2017 ich liczba skurczyła się łącznie o 10,9 tys. osób, do 164,4 tys. (czyli o 6,2 proc.). Tylko w 2017 r. wyparowało 4,4 tys. etatów bankowych. Bazując na danych o łącznych kosztach pracowniczych w sektorze i średniej liczbie zatrudnionych w roku można ustalić, że w 2017 r. średnie wydatki na pracownika (wynagrodzenie i świadczenia pozapłacowe, czyli benefity) wzrosły o 8,2 proc., do ok. 10 tys. zł. Oznacza to znaczne przyśpieszenie w porównaniu z całym okresem 2010–2017, gdy koszt pracownika rósł średnio po 3,4 proc. rocznie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama