Reklama

Rekrutacja pracowników na sezonowej huśtawce

Po ożywieniu w lipcu, sierpień zmniejszył wybór ogłoszeń o pracy opublikowanych w polskim internecie. Przyczynił się do tego kończący się sezon wakacyjnych zajęć.

Publikacja: 09.09.2024 04:30

Tylko co dziesiąty pracodawca nie stosuje dzisiaj cyfrowych narzędzi i technologii wspierających rek

Tylko co dziesiąty pracodawca nie stosuje dzisiaj cyfrowych narzędzi i technologii wspierających rekrutację i wdrożenie nowych pracowników.

Foto: Adobe Stock

Lipcowe odbicie w ofertach pracy okazało się niezbyt trwałe – wynika z analizy Adecco Group, która obok portali pracy obejmuje także media społecznościowe.„Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje dane, według których liczba ogłoszeń na portalach rekrutacyjnych (która w lipcu wzrosła do powyżej 300 tys.) w ubiegłym miesiącu ponownie zmalała – do 286,5 tys. Spadki widać praktycznie we wszystkich największych branżach.

Jedynie handel detaliczny utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie rekrutacji co miesiąc wcześniej. Z kolei największe, 8–9-proc. spadki liczby oferty pracy w porównaniu z lipcem mogły odczuć w zeszłym miesiącu osoby szukające zatrudnienia w finansach i w budownictwie. O 6 proc. zmniejszyła się liczba ofert w branży inżynieryjnej, która jednak zapewniła w zeszłym miesiącu największy wybór propozycji pracy (prawie 32 tys.). Spadek było widać w IT, gdzie opublikowano 31 tys. ofert, o 7 proc. mniej w porównaniu z lipcem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Reklama
Reklama