53,8 proc. Polaków jest zadowolonych z jakości swojego snu – wynika z badania wykonanego przez UCE Research i platformę ePsycholodzy.pl na próbie ponad tysiąca dorosłych Polaków. Wynik jest nieco wyższy niż w ostatniej edycji sprzed pół roku, kiedy z jakości snu zadowolonych było 43,9 proc. badanych, a podczas pandemii było to 55,9 proc.
Czytaj więcej
Wellness, czyli dobrostan pracowników, stał się ostatnio modnym korporacyjnym trendem. Jak jednak...
Wciąż ponad 40 proc. narzeka jednak na jakość swojego snu co dla gospodarki jest dużym wyzwaniem. - Wysoki odsetek osób deklarujących niezadowolenie w czasie pandemii może odzwierciedlać bezpośredni wpływ stresu, niepewności i zmian w codziennym życiu wywołanych globalnym kryzysem zdrowotnym – mówi psycholog Michał Murgrabia, prezes platformy ePsycholodzy.pl. - Gdy ludzie zaczęli się adaptować do nowej rzeczywistości, a sytuacja pandemiczna zaczęła się stabilizować, mogliśmy zaobserwować poprawę w zadowoleniu z jakości snu. Zmiany w jakości snu Polaków w ostatnich latach mogą wynikać z wielu czynników – dodaje.
Z czego wynikają ogromne koszty problemów ze snem Polaków?
Z szacunków platformy wynika, że problemy pracowników ze snem kosztują pracodawców minimum 8 mld zł rocznie.
- W wyliczeniu przyjąłem absolutnie minimalną 1-proc. utratę efektywności poprzez absencję lub prezenteizm (pracownicy są w pracy, ale nie pracują efektywnie) – mówi Michał Pajdak z ePsycholodzy.pl.