Ponad połowa pracujących Polaków dostrzega u siebie brak umiejętności, które będą konieczne, by odnieść sukces w warunkach szybkich zmian technologicznych i dużej zmienności – wynika z sierpniowego raportu firmy GoodHabitz. Wraz z agencją badawczą Markteffect przeprowadziła badanie wśród 24,2 tys. pracowników z kilkunastu krajów świata, w tym z Polski.
Okazało się, że na świecie niedobór tych umiejętności dostrzega u siebie jeszcze więcej, bo 61 proc., badanych pracowników (największe luki kompetencyjne widoczne są w krajach Ameryki Łacińskiej). Jednocześnie zdają sobie sprawę, iż chcąc odnieść sukces w przyszłości, muszą podwyższyć swoje kompetencje lub przekwalifikować się.
Badanie GoodHabitz potwierdza, że jednym z najważniejszych czynników motywujących ludzi do samorozwoju jest chęć odnoszenia sukcesów zawodowych. Ponad siedmiu na dziesięciu pracowników na świecie uważa, że możliwości rozwoju osobistego pozytywnie wpłyną na ich pozycję na rynku pracy.
Co prawda w ostatnich latach wzrost kosztów życia zdecydowanie zwiększył znaczenie wynagrodzenia, które jest teraz najczęściej wskazywane jako powód zmiany pracodawcy, lecz możliwość rozwoju pozostaje ważnym argumentem za zmianą. Widać to także w lipcowym Monitorze Rynku Pracy agencji zatrudnienia Randstad; 47 proc. osób, które w ostatnich miesiącach zmieniły pracę, jako powód wskazało wyższe wynagrodzenie w nowej firmie. Zaraz za nim znalazła się możliwość rozwoju zawodowego, która do zmiany skłoniła 36 proc. ankietowanych.