Reklama

Niemiecki ekonomista: Musimy więcej pracować, jak Szwajcarzy

Wielu Niemców marzy by pracować mniej i nie ma nic przeciwko czterodniowemu tygodniowi. Jednak szef Niemieckiego Instytutu Ekonomicznego (IW), Michael Hüther, uważa, że to nierealne marzenie. Jego zdaniem Niemcy muszą raczej zacząć pracować jeszcze więcej. Hüther uważa, że szukanie zbawienia wyłącznie w większej imigracji również nie jest rozwiązaniem.

Publikacja: 18.07.2023 10:36

Niemiecki ekonomista: Musimy więcej pracować, jak Szwajcarzy

Foto: Bloomberg

Dyrektor IW, Michael Hüther, w wywiadzie dla „Rheinische Post” wezwał do wydłużenia czasu pracy w celu zwalczania niedoboru wykwalifikowanych pracowników. - Musimy znowu więcej pracować – tak jak robią to w Szwajcaria – powiedział szef IW. Ekonomista przekonuje, że w Szwajcarii, ale także w Szwecji, pracownik pełnoetatowy pracuje prawie 300 godzin więcej rocznie niż pracownik w Niemczech. - Potrzebujemy zwiększenia indywidualnego czasu pracy w ciągu roku, a nie nierealnego marzenia o czterodniowym tygodniu pracy. Może to obejmować tygodniowe godziny pracy lub inne ustalenia urlopowe, a w czasach większej autonomii w zakresie godzin pracy i miejsca pracy jest to zdecydowanie możliwe do osiągnięcia – powiedział dyrektor instytutu zorientowanego na pracodawcę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
Firmy zaczynają odkrywać potencjał neuroróżnorodności
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama