Reklama

Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Na każde ogłoszenie opublikowane w listopadzie na czołowych portalach o pracy przypadało średnio 6,5 świadczenia pracowniczego. Firmy kuszą szkoleniami, opieką medyczną i pracą z domu.

Publikacja: 07.12.2021 21:00

Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Foto: Adobe Stock

Już w 70 proc. ogłoszeń opublikowanych w listopadzie na dwóch największych portalach rekrutacyjnych (Pracuj.pl i Olx Praca) pracodawcy kusili kandydatów do pracy szkoleniami. Taką możliwość firmy oferują teraz znacznie częściej niż przed rokiem (60 proc.) i nawet częściej niż przed wybuchem pandemii – wynika z najnowszego raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Popularność szkoleń w ofercie benefitów to efekt nie tylko oczekiwań kandydatów, ale także rosnących trudności pracodawców z pozyskaniem osób z potrzebnymi kompetencjami. – Obserwujemy deficyt talentów niemal w każdej branży, co wpływa na strategię rekrutacyjną firm. Coraz częściej decydują się na zatrudnienie osób z mniejszym doświadczeniem i zaplanowanie programu rozwojowego podnoszącego kompetencje zarówno miękkie, jak i twarde – tłumaczy Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w Manpower.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Reklama
Reklama