Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Na każde ogłoszenie opublikowane w listopadzie na czołowych portalach o pracy przypadało średnio 6,5 świadczenia pracowniczego. Firmy kuszą szkoleniami, opieką medyczną i pracą z domu.

Publikacja: 07.12.2021 21:00

Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Foto: Adobe Stock

Już w 70 proc. ogłoszeń opublikowanych w listopadzie na dwóch największych portalach rekrutacyjnych (Pracuj.pl i Olx Praca) pracodawcy kusili kandydatów do pracy szkoleniami. Taką możliwość firmy oferują teraz znacznie częściej niż przed rokiem (60 proc.) i nawet częściej niż przed wybuchem pandemii – wynika z najnowszego raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Popularność szkoleń w ofercie benefitów to efekt nie tylko oczekiwań kandydatów, ale także rosnących trudności pracodawców z pozyskaniem osób z potrzebnymi kompetencjami. – Obserwujemy deficyt talentów niemal w każdej branży, co wpływa na strategię rekrutacyjną firm. Coraz częściej decydują się na zatrudnienie osób z mniejszym doświadczeniem i zaplanowanie programu rozwojowego podnoszącego kompetencje zarówno miękkie, jak i twarde – tłumaczy Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w Manpower.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Rynek pracy
Specjaliści szturmują oferty pracy. Najpopularniejsze kategorie
Rynek pracy
Grudniowy powiew optymizmu w rekrutacji
Rynek pracy
Amerykański rynek pracy znów mocno rozgrzany
Rynek pracy
Gdzie w IT jest rynek pracodawcy? Prawie 150 kandydatów na jedną ofertę pracy
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Rynek pracy
Firmy poszukają na rynku potrzebnych kompetencji
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego