Reklama

Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Na każde ogłoszenie opublikowane w listopadzie na czołowych portalach o pracy przypadało średnio 6,5 świadczenia pracowniczego. Firmy kuszą szkoleniami, opieką medyczną i pracą z domu.

Publikacja: 07.12.2021 21:00

Firmy kuszą pracowników jak tylko mogą. Coraz więcej benefitów

Foto: Adobe Stock

Już w 70 proc. ogłoszeń opublikowanych w listopadzie na dwóch największych portalach rekrutacyjnych (Pracuj.pl i Olx Praca) pracodawcy kusili kandydatów do pracy szkoleniami. Taką możliwość firmy oferują teraz znacznie częściej niż przed rokiem (60 proc.) i nawet częściej niż przed wybuchem pandemii – wynika z najnowszego raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Popularność szkoleń w ofercie benefitów to efekt nie tylko oczekiwań kandydatów, ale także rosnących trudności pracodawców z pozyskaniem osób z potrzebnymi kompetencjami. – Obserwujemy deficyt talentów niemal w każdej branży, co wpływa na strategię rekrutacyjną firm. Coraz częściej decydują się na zatrudnienie osób z mniejszym doświadczeniem i zaplanowanie programu rozwojowego podnoszącego kompetencje zarówno miękkie, jak i twarde – tłumaczy Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w Manpower.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Reklama
Reklama