Już w 70 proc. ogłoszeń opublikowanych w listopadzie na dwóch największych portalach rekrutacyjnych (Pracuj.pl i Olx Praca) pracodawcy kusili kandydatów do pracy szkoleniami. Taką możliwość firmy oferują teraz znacznie częściej niż przed rokiem (60 proc.) i nawet częściej niż przed wybuchem pandemii – wynika z najnowszego raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.
Czytaj więcej
Stopa bezrobocia rejestrowanego zmalała w październiku do najniższego od marca 2020 r. poziomu 5,5 proc., a jej zniżka rok do roku była nawet głębsza niż w poprzednich miesiącach. Wiele jednak wskazuje na to, że ożywienie na rynku pracy przynajmniej na jakiś czas się zatrzyma.
Popularność szkoleń w ofercie benefitów to efekt nie tylko oczekiwań kandydatów, ale także rosnących trudności pracodawców z pozyskaniem osób z potrzebnymi kompetencjami. – Obserwujemy deficyt talentów niemal w każdej branży, co wpływa na strategię rekrutacyjną firm. Coraz częściej decydują się na zatrudnienie osób z mniejszym doświadczeniem i zaplanowanie programu rozwojowego podnoszącego kompetencje zarówno miękkie, jak i twarde – tłumaczy Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w Manpower.
Zachęta do aplikacji
Jak wynika z raportu Grant Thornton, wśród dziesięciu benefitów najczęściej spotykanych w ofertach pracy w skali roku silnie wzrosła też popularność innego świadczenia rozwojowego – kursów językowych, które pojawiają się już w ponad jednej czwartej ogłoszeń. W wyniku pandemii na popularności wyraźnie zyskały też pakiety medyczne (wzrost z 44 proc. do 61 proc ofert), które częściej obejmują również zdrowie psychiczne.