Zwolnienia w Poczcie Polskiej

Poczta Polska uruchomiła program dobrowolnych odejść. Do końca 2012 roku może z niego skorzystać 2,3 tys. osób

Publikacja: 30.01.2012 16:33

Zwolnienia w Poczcie Polskiej

Foto: ROL

Spółka zatrudnia obecnie  93 tys. osób.  Zwolnienia związane są z restrukturyzacją i planowana zmiana działalności Poczty, która zamierza rozwinąć m.in. usługi finansowe ni ubezpieczeniowe.

Obecne Program Dobrowolnych Odejść  skierowany jest do tych osób, które w przypadku ewentualnego odejścia z firmy mogą pozyskać środki z funduszu ubezpieczeń społecznych, korzystając z uprawnień przedemerytalnych. W drugiej kolejności mogą z niego skorzystać pracownicy likwidowanych i przekształcanych jednostek lub komórek organizacyjnych. Osoby, które chcą wziąć udział w progami muszą zgłaszać się do końca marca.

- Strategia Poczty Polskiej do 2015 roku zakłada zwiększenie przychodów z najbardziej perspektywicznych rynków: usług bankowo – ubezpieczeniowych, paczkowych i logistyki – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej. - Firma wdrożyła nową, nastawioną na sprzedaż strukturę i wprowadza nowe produkty. Jeżeli będziemy rozwijać sprzedaż tak jak jest to w planach, prawdopodobieństwo głębokiej redukcji zatrudnienia będzie mniejsze. Jednak mimo tych działań nie dla wszystkich osób uda się znaleźć pracę w Poczcie - dodaje.

Oprócz odprawy wynikającej z przepisów kodeksowych  zarząd spółki przyznał dla zwalnianych odszkodowania w wysokości od dwumiesięcznego wynagrodzenia w przypadku stażu krótszego niż sześć lat do czteromiesięcznego wynagrodzenia dla zatrudnionych ponad 16 lat.

Ci, którzy zgłoszą się do programu do  końca tygodnia mogą liczyć na  kolejne jednomiesięczne wynagrodzenie.

Poczta Polska w ciągu najbliższych czterech lat zamierza przeznaczyć dodatkowo ponad 750 mln zł na nowy system wynagrodzeń oraz szkolenia pracowników - głównie sprzedażowe, obsługi klienta i menedżerskie. Największa część wydatków przeznaczona będzie na wprowadzenie atrakcyjnych systemów motywacyjnych oraz premii za wyniki. Działania te wpłyną na polepszenie jakości obsługi Klienta w placówkach PP.

Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność.

Rynek pracy
Z wyższymi zarobkami łatwiej jest o zdalną pracę
Rynek pracy
Nie pracuj jak mrówka. Lepiej weź przykład z surykatki
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem