Amazon rekrutuje i się promuje

Światowy gigant e-handlu ma dużą wprawę w kreowaniu nowych trendów na rynku. W Polsce może to zrobić przy okazji poszukiwania ponad 8 tysięcy pracowników do swych centrów logistycznych.

Publikacja: 26.09.2014 14:42

Amazon rekrutuje i się promuje

Foto: Bloomberg

Dwie czołowe agencje zatrudnienia, zdecydowanie wykraczający ponad przeciętną pakiet socjalny wsparty dodatkowo umiejętną kampanią PR – to wszystko ma sprawić, że na konkurencyjnym rynku pracy Amazon szybko zdoła pozyskać ponad 8 tys. pracowników stałych i tymczasowych do swych centrów logistycznych pod Poznaniem i pod Wrocławiem. ( I to pomimo niezbyt zachęcającego wizerunku firmy jako pracodawcy, który z Zachodu przez Internet przywędrował i do Polski).

Sprawdzeni przez telefon

Ofensywa rekrutacyjna na pracowników tymczasowych ruszyła na początku września. Była niezbędna w sytuacji, gdy Amazon szuka tak dużej grupy kandydatów do pracy w regionach, gdzie firmy mają problemy nawet ze zdobyciem znacznie mniejszej liczby pracowników. Nic więc dziwnego, że potenat sięgnął po wsparcie równych sobie światowych gigantów – agencji Adecco (ta jest w tym przypadku wiodącym rekruterem ) i ManpowerGroup. Adecco ma zdobyć ponad 5 tys. pracowników, zaś ManpowerGroup 3 tys.

Zatrudnienie dwóch agencji jest dość często stosowaną metoda przy dużych rekrutacjach, gdy pracodawcy zależy na szybkich efektach. Dalej jest już jednak mniej typowo - choćby dlatego, że chyba po raz pierwszy na polskim rynku agencje bazują na internetowo-telefonicznym kontakcie z potencjalnymi pracownikami. Ci rejestrują się na specjalnej stronie, gdzie wypełniają formularz rejestracyjny, a potem konsultant w rozmowie telefonicznej dodatkowo sprawdza tzw. miękkie umiejętności wybranych kandydatów.

Już sama telefoniczna selekcja wystarczyła, by zwiększyć zainteresowanie rekrutacją Amazona- zarówno w tradycyjnych mediach, jak też wśród internautów. Kolejne informacje skutecznie utrzymują to zainteresowanie na odpowiednim poziomie.

Sporo emocji (już od wiosny) wywołały nieoficjalne najpierw- i szeroko komentowane – informacje o stawkach oferowanych w centrach. Teraz już wiadomo, że w otwieranym jako pierwsze centrum pod Poznaniem pracownicy zarobią 13 zł brutto na godzinę, zaś w Bielanach Wrocławskich o 50 gr mniej. Czyli na górnym poziomie lokalnych stawek, choć bez specjalnej premii.

Tę światowy potentat e-handlu i nowych technologii też wprawdzie daje - obiecując bonus do 15 proc. podstawowej pensji.

Pokusa dla młodych

Kolejną premię oferuje w postaci atrakcyjnego pakietu benefitów, czyli dodatków pozapłacowych. Adecco zwracało np. uwagę na darmowy dowóz pracowników centrów z odległości do 80 km. Spory rozgłos wywołała informacja o pracowniczych obiadach za złotówkę, a najnowszym „newsem" z ofensywy rekrutacyjnej giganta jest ten o 26 dniowym urlopie dla każdego – niezależnie od stażu pracy.

Biorąc pod uwagę formę rekrutacji i specyfikę firmy można oczekiwać, że większość „czasowników" w polskich centrach Amazona będą stanowić młodzi ludzie, czyli osławione pokolenia Y i Z. A dłuższy urlop to przykład tak cenionego przez nich work life balance, czyli równowagi między pracą i życiem prywatnym. W przypadku młodych ludzi sprzyja jej też tryb pracy w obu centrach – wprawdzie 10,5 godzinne zmiany przy dużym tempie pracy to spore wyzwanie, ale za to przez cztery dni w tygodniu, co daje szansę na długi weekend...

Można oczekiwać, że w najbardziej gorącym okresie rekrutacji pojawią się kolejne informacje przyciągające uwagę mediów- a za ich pośrednictwem potencjalnych kandydatów do pracy. Na razie jeszcze niewiele słychać o pakiecie opieki zdrowotnej, czy o szkoleniach, choć niewykluczone, że firma wraz z agencjami trzyma jeszcze w zanadrzu jeszcze większy rekrutacyjny news, który przykuje naszą uwagę.

Dwie czołowe agencje zatrudnienia, zdecydowanie wykraczający ponad przeciętną pakiet socjalny wsparty dodatkowo umiejętną kampanią PR – to wszystko ma sprawić, że na konkurencyjnym rynku pracy Amazon szybko zdoła pozyskać ponad 8 tys. pracowników stałych i tymczasowych do swych centrów logistycznych pod Poznaniem i pod Wrocławiem. ( I to pomimo niezbyt zachęcającego wizerunku firmy jako pracodawcy, który z Zachodu przez Internet przywędrował i do Polski).

Sprawdzeni przez telefon

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem