Praktyczna lekcja biznesu u znanych przedsiębiorców

54 studentów i absolwentów wzięło w tym roku udział ?w elitarnym programie stażowym, który organizuje Polska Rada Biznesu.

Publikacja: 01.10.2014 09:00

Uczestnicy Programu Kariera podczas Dnia Wykładowego

Uczestnicy Programu Kariera podczas Dnia Wykładowego

Foto: Archiwum

– To świetna grupa zdolnych i bardzo ambitnych młodych ludzi – podkreśla Daniela Piotrowska-Szmigielska, dyrektor generalna Polskiej Rady Biznesu, podsumowując 11. już edycję Programu Kariera, którego partnerem medialnym jest „Rzeczpospolita".

W tegorocznym programie o letnie płatne staże w 31 firmach ubiegało się ponad 500 studentów i absolwentów. Miejsce w prestiżowym programie zdobyła nieco ponad jedna dziesiąta z nich (54 osoby). Poprzeczka była zawieszona wysoko, ale jak podkreślają organizatorzy, dzięki temu udało się zapewnić wysoką jakość uczestników programu. – Kilka osób dostało już propozycję dalszej pracy w firmach, gdzie odbywały staże – dodaje szefowa PRB.

Finałem i prawdziwym podsumowaniem Programu Kariera był zorganizowany pod koniec września tradycyjny Dzień Wykładowy, gdy uczestnicy staży, jak co roku, mieli okazję do bezpośrednich spotkań ze znanymi polskimi biznesmenami, członkami PRB. Każdego roku kilku z nich przygotowuje dla młodych ludzi specjalne prelekcje – łączące inspiracje i praktyczne rady na przyszłość. Marian Owerko, prezes giełdowego Bakallandu oraz wiceprezes PRB, mówił, jak skutecznie dbać o swoją karierę, dzieląc się też własnymi doświadczeniami z rozwijania biznesu, Znany podróżnik i przedsiębiorca Marek Kamiński opowiadał o tym, jak niemożliwe staje się możliwe, czyli o wyprawach na koniec świata, a Jacek Olechowski, prezes Mediacapu, uświadamiał młodym ludziom znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wykłady były też okazją do dyskusji z przedsiębiorcami – stażyści pytali ich m.in. o to, czy warto pracować w korporacjach i jak długo; kiedy rozpocząć własny biznes i z jakimi wyrzeczeniami trzeba się wtedy liczyć.

W tym roku częścią Dnia Wykładowego były też praktyczne warsztaty dotyczące umiejętnego zarządzania swą energią i budowy kariery zawodowej, które zorganizowała firma doradcza Aon Hewitt. Przeprowadziła także badanie opinii uczestników Programu Kariera na temat ich staży, a w dyskusji panelowej podsumowującej wyniki badania uczestniczył cały zarząd PRB.

Jak się okazało, nawet wśród elitarnych programów praktyk  są te najlepsze. W ankiecie uczestnicy najwyżej ocenili staże w dziesięciu firmach (w kolejności alfabetycznej): Bakalland, Com.40, Grupie PZU, Kulczyk Holding, Outsourcing Experts, Pelion, PKN Orlenie, Press Glass, Rothschild Polska i TVN.

– To świetna grupa zdolnych i bardzo ambitnych młodych ludzi – podkreśla Daniela Piotrowska-Szmigielska, dyrektor generalna Polskiej Rady Biznesu, podsumowując 11. już edycję Programu Kariera, którego partnerem medialnym jest „Rzeczpospolita".

W tegorocznym programie o letnie płatne staże w 31 firmach ubiegało się ponad 500 studentów i absolwentów. Miejsce w prestiżowym programie zdobyła nieco ponad jedna dziesiąta z nich (54 osoby). Poprzeczka była zawieszona wysoko, ale jak podkreślają organizatorzy, dzięki temu udało się zapewnić wysoką jakość uczestników programu. – Kilka osób dostało już propozycję dalszej pracy w firmach, gdzie odbywały staże – dodaje szefowa PRB.

Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem