Reklama

Praktyczna lekcja biznesu u znanych przedsiębiorców

54 studentów i absolwentów wzięło w tym roku udział ?w elitarnym programie stażowym, który organizuje Polska Rada Biznesu.

Publikacja: 01.10.2014 09:00

Uczestnicy Programu Kariera podczas Dnia Wykładowego

Uczestnicy Programu Kariera podczas Dnia Wykładowego

Foto: Archiwum

– To świetna grupa zdolnych i bardzo ambitnych młodych ludzi – podkreśla Daniela Piotrowska-Szmigielska, dyrektor generalna Polskiej Rady Biznesu, podsumowując 11. już edycję Programu Kariera, którego partnerem medialnym jest „Rzeczpospolita".

W tegorocznym programie o letnie płatne staże w 31 firmach ubiegało się ponad 500 studentów i absolwentów. Miejsce w prestiżowym programie zdobyła nieco ponad jedna dziesiąta z nich (54 osoby). Poprzeczka była zawieszona wysoko, ale jak podkreślają organizatorzy, dzięki temu udało się zapewnić wysoką jakość uczestników programu. – Kilka osób dostało już propozycję dalszej pracy w firmach, gdzie odbywały staże – dodaje szefowa PRB.

Finałem i prawdziwym podsumowaniem Programu Kariera był zorganizowany pod koniec września tradycyjny Dzień Wykładowy, gdy uczestnicy staży, jak co roku, mieli okazję do bezpośrednich spotkań ze znanymi polskimi biznesmenami, członkami PRB. Każdego roku kilku z nich przygotowuje dla młodych ludzi specjalne prelekcje – łączące inspiracje i praktyczne rady na przyszłość. Marian Owerko, prezes giełdowego Bakallandu oraz wiceprezes PRB, mówił, jak skutecznie dbać o swoją karierę, dzieląc się też własnymi doświadczeniami z rozwijania biznesu, Znany podróżnik i przedsiębiorca Marek Kamiński opowiadał o tym, jak niemożliwe staje się możliwe, czyli o wyprawach na koniec świata, a Jacek Olechowski, prezes Mediacapu, uświadamiał młodym ludziom znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wykłady były też okazją do dyskusji z przedsiębiorcami – stażyści pytali ich m.in. o to, czy warto pracować w korporacjach i jak długo; kiedy rozpocząć własny biznes i z jakimi wyrzeczeniami trzeba się wtedy liczyć.

W tym roku częścią Dnia Wykładowego były też praktyczne warsztaty dotyczące umiejętnego zarządzania swą energią i budowy kariery zawodowej, które zorganizowała firma doradcza Aon Hewitt. Przeprowadziła także badanie opinii uczestników Programu Kariera na temat ich staży, a w dyskusji panelowej podsumowującej wyniki badania uczestniczył cały zarząd PRB.

Reklama
Reklama

Jak się okazało, nawet wśród elitarnych programów praktyk  są te najlepsze. W ankiecie uczestnicy najwyżej ocenili staże w dziesięciu firmach (w kolejności alfabetycznej): Bakalland, Com.40, Grupie PZU, Kulczyk Holding, Outsourcing Experts, Pelion, PKN Orlenie, Press Glass, Rothschild Polska i TVN.

– To świetna grupa zdolnych i bardzo ambitnych młodych ludzi – podkreśla Daniela Piotrowska-Szmigielska, dyrektor generalna Polskiej Rady Biznesu, podsumowując 11. już edycję Programu Kariera, którego partnerem medialnym jest „Rzeczpospolita".

W tegorocznym programie o letnie płatne staże w 31 firmach ubiegało się ponad 500 studentów i absolwentów. Miejsce w prestiżowym programie zdobyła nieco ponad jedna dziesiąta z nich (54 osoby). Poprzeczka była zawieszona wysoko, ale jak podkreślają organizatorzy, dzięki temu udało się zapewnić wysoką jakość uczestników programu. – Kilka osób dostało już propozycję dalszej pracy w firmach, gdzie odbywały staże – dodaje szefowa PRB.

Reklama
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Reklama
Reklama