Reklama

Rolnicze inwestycje już kuleją, a perspektywy są słabe

Na rynku ciągników i maszyn rolniczych lipiec przyniósł lekką poprawę, ale do wyników sprzed roku bardzo daleko. Co więcej, zdaniem ekspertów rynku rolnego, tegoroczne plony i ceny skupu nie poprawią rolniczych nastrojów.

Publikacja: 23.08.2024 04:30

Rolnicze inwestycje już kuleją, a perspektywy są słabe

Foto: Adobe Stock

Dane Agritrac pokazują, że lipiec był pierwszym miesiącem w 2024 r., w którym liczba zarejestrowanych nowych ciągników rolniczych była wyższa niż w rok wcześniej. – Minimalnie, bo o 2,2 proc., ale w zestawieniu ze spadkami w poprzednich miesiącach wynoszącymi kilkanaście lub kilkadziesiąt procent, to spora zmiana – zauważa Piotr Domagała, dyrektor ds. rynku rolnego w Santander Leasing.

Lipcowy wynik to jednak nadal dużo mniej niż w 2022 r., kiedy w tym okresie liczba zarejestrowanych nowych ciągników sięgnęła 1180 szt. i była wyższa o 66 proc. Narastająco, po siedmiu miesiącach, liczba rejestracji nowych ciągników spadła w porównaniu z 2023 r. o 18,5 proc. – Patrząc na rejestracje tylko na osoby fizyczne, czyli w praktyce przede wszystkim indywidualne gospodarstwa rolne, spadek jest jeszcze większy i wynosi 27,3 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rolnictwo
63 mln zł z UE dla polskich rolników. 50 mln euro popłynie do sześciu państw
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rolnictwo
Żywność na świecie tanieje. Gwałtownie spadają ceny masła i cukru
Rolnictwo
Dobre pierwsze półrocze polskiego rolnictwa
Rolnictwo
Przekreślone plany wielkich firm. OPR-ów nie będzie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rolnictwo
Polskie rolnictwo może na umowie z Mercosur stracić najwięcej w UE. Inni zyskają
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama