Suchary Europy Plus

Kolejny spot Twojego Ruchu. I kolejny suchar

Publikacja: 16.04.2014 15:54

Suchary Europy Plus

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Znaną i częstą praktyką w wyborach do Parlamentu Europejskiego stało się pozyskiwanie celebrytów w szeregi partyjne. Dość nietypowo podeszła do tej strategii koalicja Europa Plus Twój Ruch. Podczas gdy bowiem inne partie swoich celebrytów umieszczają na pierwszych miejscach, a ich zaangażowanie w kampanię obwieszczają wszem i wobec, palikociarze swój najcenniejszy nabytek schowali i skierowali go do pracy za kulisami kampanii wyborczej. Tym nabytkiem jest znany twórca "sucharów", który prowadził pewien teleturniej, lecz którego imienia nie mogę podać, ponieważ straszy mnie sądem.

Jak inaczej wytłumaczyć bowiem tak-nieśmieszne-że-aż-śmieszne spoty wyborcze kandydatów tej partii?

Mieliśmy już bowiem Ryszarda Kalisza mierzącego swoje poparcie obwodem pasa:

oraz Dorotę Gardias wstrzykującą Polsce euro podebrane Brukseli.

Teraz natomiast do gry wkracza Jan Hartman, nasz ulubiony filozof-etyk-ateista-polityk.

Hartman przyjmuje w spocie pozę superbohatera - "Nowy Jork miał Spidermana, Gotham City - Batmana, a my mamy Hartmana"- którego symbolem jest serce.

I choć spot Hartmana jest najmniej żenujący spośród rucherskich filmików, pojawia się tu jednak problem (i nie chodzi tylko o to, że Gotham City to w istocie Nowy Jork). "Hart" bowiem nie oznacza po angielsku "serca", lecz "samca jelenia". Aby więc klip miał sens, Harmtan powinien wystąpić w nim, wkładając dorodne poroże jelenia. Nie tylko miałoby to więcej sensu, ale i lepiej pasowałoby do prawdziwej natury jego partii.

Publicystyka
Marius Dragomir: Wszyscy wrogowie Viktora Orbána
Publicystyka
Kazimierz Groblewski: Sztaby wyborcze przed dylematem, czy już spuszczać bomby na rywali
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Karol Nawrocki w Białym Domu. Niedźwiedzia przysługa Donalda Trumpa
analizy
Likwidacja „Niepodległej” była błędem. W Dzień Flagi improwizujemy
Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku