Reklama

Miliony osób w Polsce zastrzegły numer PESEL. Złodzieje tożsamości przyblokowani

Ponad 4,4 mln osób zastrzegło dotąd swój numer PESEL, by oszuści nie mogli posłużyć się ich danymi. Dłuższa perspektywa pokaże, na ile ograniczy to przestępczość.

Publikacja: 20.08.2024 04:30

PESEL można zastrzec osobiście, choć o wiele częściej Polacy robią to przez aplikację mObywatel

PESEL można zastrzec osobiście, choć o wiele częściej Polacy robią to przez aplikację mObywatel

Foto: Adobe Stock

Polacy chętnie korzystają z możliwości zastrzegania numeru PESEL, mającej chronić przed kradzieżą personaliów do zaciągnięcia kredytu, ratalnych zakupów czy nawet podstępnej sprzedaży mieszkania. – Od kiedy uruchomiono usługę, PESEL zastrzegło 4 457 313 osób, z tego 4 194 395 ma obecnie aktywne zastrzeżenie – wskazuje Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji.

– Zainteresowanie jest spore, i bardzo dobrze, bo to niezwykle potrzebna usługa. Skala zastrzeżeń pokazuje, że obywatele są świadomi zagrożenia związanego z kradzieżą tożsamości – komentuje w rozmowie z „Rz” poseł Janusz Cieszyński, który jako minister ds. cyfryzacji wprowadzał nowatorskie rozwiązanie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przestępczość
Akcja ABW. Obywatel Ukrainy działał w Polsce i Rumunii na rzecz rosyjskiego wywiadu
Przestępczość
Atak na biuro Platformy Obywatelskiej. Policja: Sprawca został zatrzymany
Przestępczość
Tajemnicza eskapada Łotysza na dach hotelu. Turysta czy szpieg? Tego nie wyjaśniono
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przestępczość
Wołodymyr Żurawlow nie zostanie wydany Niemcom. Sąd uchylił areszt
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama