Reklama

Świat chce polskiego spirytusu. Koronawirus napędza sprzedaż

Potwierdzają się sygnały, że epidemia koronawirusa winduje zapotrzebowanie na polski spirytus.

Aktualizacja: 05.03.2020 13:04 Publikacja: 05.03.2020 12:14

Świat chce polskiego spirytusu. Koronawirus napędza sprzedaż

Foto: Adobe Stock

Szybkie postępy epidemii koronawirusa na całym świecie, w tym także błyskawiczny wzrost zachorowań w Europie, we Włoszech oraz w Niemczech, a także pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce – wywołały ogromne zainteresowanie środkami dezynfekcyjnymi. Siłą rzeczy, te szybko się skończyły, a klienci zaczęli szukać alternatyw.

W ten sposób, opinia publiczna zwróciła uwagę na polski spirytus, który, zależnie od technologii produkcji, może być wykorzystywany zarówno do celów spożywczych, jak i przemysłowych czy farmaceutycznych. Wiele środków dezynfekcyjnych zawiera właśnie spirytus.

- Mamy zapytania z zagranicy, ostatnio z Hiszpanii trafiła do nas prośba o dostarczenie dużej ilości etalonu 80-proc,. słyszeliśmy o dużym zainteresowaniu w Japonii – potwierdza Witold Włodarczyk, prezes związku Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Związek skupia największych producentów mocnych alkoholi w Polsce. Polskie firmy eksportują dużo do Niemiec, Francji i Włoch, to nasze najważniejsze rynki w UE. – Jestem przekonany, ze zakłady mogą otrzymywać pytania, ale te kontakty są już objęte tajemnicą handlową. Gdy przyjdą dane za I kwartał, będziemy mogli ocenić, czy koronawirus faktycznie miał wpływ na sprzedaż– mówi Włodarczyk. – Oceniamy to jako rzecz przejściową. Choć to generuje zwiększoną sprzedaż, nie kibicujemy tej sytuacji. Gdy tylko rynek środków dezynfekujących się ustabilizuje, a mamy sygnały, że zakłady pracują na trzy zmiany, spodziewamy się spadku zainteresowania spirytusem – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama