Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Chińska sieć kawiarni Luckin Coffee powołała nowego prezesa, który ma pomóc jej wyjść z potężnego kryzysu wizerunkowego wywołanego ujawnionym w kwietniu skandalem finansowym.

Aktualizacja: 14.07.2020 13:13 Publikacja: 14.07.2020 13:02

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Foto: Bloomberg

ala

Media na całym świecie rozpisują się od miesięcy o porażce giełdowej największego rywala Starbucksa w Chinach. Założona w 2017 roku sieć Luckin Coffee radziła sobie doskonale na rodzimym rynku, w błyskawicznym tempie otwierając nowe lokale i przebijając się na pozycję lidera (w styczniu 2020 roku miała już więcej lokali w Chinach niż Starbucks). Spółka weszła w ubiegłym roku na amerykańską giełdę, aby pozyskać kapitał na dalszy rozwój - i tu zaczęły się jej kłopoty. Po opublikowaniu raportów finansowych okazało się, że firma mocno zawyżyła zyski za 2019 rok, wprowadzając w błąd inwestorów. W kwietniu 2020 roku sieć oficjalnie przyznała, że jej zarząd dopuścił się malwersacji. Kurs akcji firmy się załamał, a NASDAQ zawiesił Luckin Coffee na giełdzie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne