Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Chińska sieć kawiarni Luckin Coffee powołała nowego prezesa, który ma pomóc jej wyjść z potężnego kryzysu wizerunkowego wywołanego ujawnionym w kwietniu skandalem finansowym.

Aktualizacja: 14.07.2020 13:13 Publikacja: 14.07.2020 13:02

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Foto: Bloomberg

ala

Media na całym świecie rozpisują się od miesięcy o porażce giełdowej największego rywala Starbucksa w Chinach. Założona w 2017 roku sieć Luckin Coffee radziła sobie doskonale na rodzimym rynku, w błyskawicznym tempie otwierając nowe lokale i przebijając się na pozycję lidera (w styczniu 2020 roku miała już więcej lokali w Chinach niż Starbucks). Spółka weszła w ubiegłym roku na amerykańską giełdę, aby pozyskać kapitał na dalszy rozwój - i tu zaczęły się jej kłopoty. Po opublikowaniu raportów finansowych okazało się, że firma mocno zawyżyła zyski za 2019 rok, wprowadzając w błąd inwestorów. W kwietniu 2020 roku sieć oficjalnie przyznała, że jej zarząd dopuścił się malwersacji. Kurs akcji firmy się załamał, a NASDAQ zawiesił Luckin Coffee na giełdzie.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”