Bojkot Bud Light kosztowny dla AB InBev. Ponad 1,4 mld dol. utraconej sprzedaży

Krótka współpraca z Dylan Mulvaney, która rozpaliła prawicowe środowiska w USA i spowodowała bojkot marki Bud Light, przyniosła najprawdopodobniej potężne spadki sprzedaży. Tak sugerują wyniki koncernu.

Publikacja: 01.03.2024 14:32

Bojkot Bud Light kosztowny dla AB InBev. Ponad 1,4 mld dol. utraconej sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Największy na świecie browar, Anheuser-Busch InBev, mógł stracić aż 1,4 mld dolarów sprzedaży na krótkiej współpracy z transseksualną influencerką Dylan Mulvaney, która miała promować Bud Light. Tak wynika z ogólnych wyników opublikowanych w czwartek.

Z czego wynikał bojkot Bud Light w Stanach Zjednoczonych?

Koncern Anheuser-Busch InBev podał, że odnotował rekordowe przychody w 2023 roku. Jednak stwierdził przy tym, że „pełen potencjał wzrostu został ograniczony” przez amerykańską część koncernu, gdzie sprzedaż ucierpiała w wyniku bojkotu Bud Light. Bojkot spowodowany był sponsorowanym postem na Instagramie umieszczonym przez Dylan Mulvaney.

Czytaj więcej

Bud Light nadal ma kłopoty. Teraz zapowiada zwolnienia pracowników

W USA przychód organiczny spadł w 2023 roku o 1,4 mld dolarów w związku ze spadkiem sprzedaży piwa. Marką „odpowiedzialną” za ten spadek był głównie Bud Light. Tymczasem dla Anheuser-Busch piwo to główne źródło przychodów w USA. Sprzedaż piwa załamała się po kwietniowym poście sponsorowanym i to na tyle mocno, że już w maju Bud Light straciło pozycję najlepiej sprzedającego się piwa w USA, pozycję tę zajmowało przed ponad dwadzieścia lat.

Spadki nie tylko w USA. Gorsze wyniki AB InBev w Azji

Od maja 2023 do lutego 2024 piwo Bud Light bardzo powoli odzyskuje udział w rynku. Udało się odzyskać 1,2 punktu procentowego, a choć ostatnio tempo wzrosło do 0,2 pp na miesiąc, to zarządzający firmą nie są zadowoleni.

Czytaj więcej

Skuteczny bojkot Bud Light. Marka traci pierwsze miejsce w USA

- To nie jest tak szybkie tempo, jak oczekiwaliśmy i na które pracowaliśmy. Niemniej jest postęp – stwierdził cytowany przez CNN Michel Doukeris, szef koncernu.

Analitycy rynku nie są specjalnie zachwyceni wynikami w USA. Ale problemy spółek zależnych AB InBev nie ograniczają się tylko do Stanów Zjednoczonych. Azjatycka spółka Budweiser Brewing Company APAC odnotowała spadek zysków z powodu jednorazowej opłaty celnej w Korei Południowej. Do tego doszedł spadek sprzedaży w Chinach w czwartym kwartale, który wystąpił mimo dwucyfrowego wzrostu sprzedaży marek premium. Kurs akcji azjatyckiej spółki zależnej notowanej w Hongkongu tąpnął w efekcie o 7 procent.

Największy na świecie browar, Anheuser-Busch InBev, mógł stracić aż 1,4 mld dolarów sprzedaży na krótkiej współpracy z transseksualną influencerką Dylan Mulvaney, która miała promować Bud Light. Tak wynika z ogólnych wyników opublikowanych w czwartek.

Z czego wynikał bojkot Bud Light w Stanach Zjednoczonych?

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek