Reklama

Mniej wina na świecie. Francja znów liderem

Produkcja wina na świecie w tym roku była najmniejsza od 60 lat — podała Międzynarodowa Organizacja Winorośli i Wina (OIV). Francji udało się ją zwiększyć i wrócić na pierwsze miejsce.

Publikacja: 11.11.2023 15:26

Mniej wina na świecie. Francja znów liderem

Foto: Adobe Stock

Różne zjawiska klimatyczne: przymrozki, ulewne opady, susze, plagi pasożytów przyczyniły się do zmniejszenia w tym roku produkcji wina na świecie o 7 proc. do 241,7-246 mln hektolitrów, do poziomu najmniejszego od 1961 r. r. — oszacowała Międzynarodowa Organizacja Winorośli i Wina na podstawie danych z 29 krajów, reprezentujących 94 proc. światowej produkcji.

- Zjawiska, które dotknęły winnice były bardzo odmienne i nie wykazano jeszcze, że bezpośrednio związane ze zmianami klimatu -- uznał Ińaki Garcia de Cortazar-Atauri z instytutu badań rolnych INRAE — odnotował dziennik „La Tribune”. Można natomiast stwierdzić, że coraz częściej były to zjawiska skrajne i powtarzające się, np. fale upałów na dużych obszarach, które występowały oprócz znanych dotąd od dawna plag, np. pleśni — dodał ten specjalista badający wpływ zmian klimatu na rolnictwo.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama