Reklama
Rozwiń
Reklama

El Niño winduje ceny cukru. Od 13 lat nie było tak drogo

El Niño powoduje upały i suszę w niektórych regionach świata, a ulewne deszcze w innych. Produkcja cukru cierpi, głównie w Indiach i Tajlandii. Wysokie ceny ropy naftowej powodują również wzrost cen cukru do najwyższego poziomu od wielu lat.

Publikacja: 06.10.2023 19:02

Ceny cukru skoczyły do najwyższego poziomu od wielu lat

Ceny cukru skoczyły do najwyższego poziomu od wielu lat

Foto: Adobe Stock

Światowe ceny cukru wzrosły do najwyższego poziomu od prawie 13 lat. Według Organizacja ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), jest to spowodowane przede wszystkim zjawiskiem pogodowym El Niño i jego konsekwencjami dla produkcji w Indiach i Tajlandii.

Odpowiedni wskaźnik cen wzrósł we wrześniu o 9,8 proc. w porównaniu z sierpniem, osiągając najwyższy poziom od listopada 2010 roku. Z wyliczeń FAO wynika, że wyższe ceny ropy naftowej na świecie również przyczyniły się do wzrostu cen cukru. Stanowi to zachętę dla producentów do przetwarzania części zbiorów na paliwo, co z kolei ogranicza podaż cukru i podnosi ceny.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama