Mocny odwrót od alkoholu. Co teraz piją Polacy?

W wakacje sprzedaż alkoholu spadła aż ponad 8 proc. Na tle sektora zdecydowanie najlepiej radzi sobie wino.

Publikacja: 02.10.2023 03:00

Polacy mocno ograniczyli wydatki na alkohol

Polacy mocno ograniczyli wydatki na alkohol

Foto: Adobe Stock

Z najnowszych danych NielsenIQ wynika, że od maja do sierpnia sprzedaż wszystkich kategorii alkoholowych skurczyła się łącznie o 8,4 proc. – i to w ujęciu ilościowym, co pokazuje, iż Polacy faktycznie mocno ograniczyli wydatki na tę kategorię. Najmniejszy – jedynie 1,4-proc. spadek – widać na półce win.

– Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej dotkniętych, nie tylko przez zmiany zakupowe, ale również przez ograniczanie przez Polaków wyjść do barów, restauracji czy innych rozrywek poza domem – mówi Anna Wagner, partner w firmie NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”