Reklama
Rozwiń
Reklama

Wino i wódka w dołku. Polscy konsumenci mają nowego faworyta

Sprzedaż największych kategorii napojów alkoholowych w tym roku spada - pod względem ilości - po kilka procent. Wina musujące są natomiast na fali wznoszącej. Na polskie stoły z przytupem wraca cydr, który niedługo uwolni się od akcyzy.

Publikacja: 10.08.2023 15:47

Wina musujące są na fali wznoszącej

Wina musujące są na fali wznoszącej

Foto: Bloomberg

Fenomen wzrostów w kategorii win musujących widać na przypadku włoskiego prosecco, które rośnie cały rok i nie widać tu efektów sezonowych. Polacy kupują je nie tylko w związku z sylwestrem i świętowaniem Nowego Roku, ale nawet chętniej podczas miesięcy letnich.

W efekcie, jak wynika z danych firmy NielsenIQ, prosecco opiera się trendom ograniczania wydatków na trunki, co widać zwłaszcza po tegorocznych spadkach piwa i wódki. Ich sprzedaż (pod względem ilości) w ciągu roku do końca czerwca spadła odpowiednio o 4 oraz 6 proc. rok do roku. Za to na prosecco w tym okresie wydaliśmy 17 proc. więcej, a kategoria urosła ilościowo 8 proc. W ciągu ostatniego roku wypiliśmy tego napoju niemal 10 mln litrów, czyli o 750 tys. litrów więcej niż rok wcześniej .

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama