Reklama

Prosecco hitem na polskich stołach

Sprzedaż największych kategorii alkoholowych w tym roku spada ilościowo po kilka procent. Wina musujące za to zdecydowanie są na fali, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Zdecydowany renesans czeka cydr.

Publikacja: 11.08.2023 03:00

Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe, także jeśli chodzi o alkohole

Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe, także jeśli chodzi o alkohole

Foto: AdobeStock

Fenomen wzrostu w kategorii win musujących widać zwłaszcza w przypadku włoskiego prosecco, które rośnie cały rok i nie widać w tej kategorii efektów sezonowych. Polacy kupują je nie tylko w związku z sylwestrem i świętowaniem Nowego Roku, ale i – wręcz chętniej – podczas miesięcy letnich.

W efekcie, jak wynika z danych firmy NielsenIQ, prosecco opiera się trendom ograniczania wydatków na trunki, które widać zwłaszcza w tegorocznych spadkach piwa i wódki. Ich sprzedaż ilościowa w ciągu roku, do końca czerwca, spadła odpowiednio 4 oraz 6 proc. r./r. Za to na prosecco w tym okresie wydaliśmy 17 proc. więcej, a kategoria urosła ilościowo 8 proc. W ciągu ostatniego roku wypiliśmy go niemal 10 mln l, czyli o 750 tys. l więcej niż rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama