Reklama
Rozwiń
Reklama

Ludzie oszczędzają na wszystkim, także na dietach

Lider produkcji roślinnych alternatyw dla mięsa, czyli Beyond Meat, notuje spadki od pięciu kwartałów z rzędu. Cała branża stoi pod ścianą w obliczu oszczędności konsumentów: coraz ostrożniej wydają oni pieniądze.

Publikacja: 12.05.2023 14:07

Beyond Meat

Beyond Meat

Foto: Bloomberg

Analitycy zwracają uwagę, ze osoby nie jedzące na stałe mięsa i tak rzadziej sięgają po roślinne alternatywy, które mają jego smak cokolwiek przypominać. Te produkty stworzone są dla tych, którzy mięso w diecie chcą ograniczyć, ale póki co - nie eliminować. W obliczu ogromnego wzrostu kosztów życia tymczasem często oszczędzają właśnie na takich produktach, jak drogie roślinne alternatywy.

W efekcie takiego nastawienia konsumentów na całym świecie akcje Beyond Meat spadają na nowe, najniższe w historii ich notowań, poziomy. Tym bardziej, że firma chce sprzedawać kolejne nowe akcje o wartości do 200 milionów dolarów, ponieważ kurczą jej się zasoby kapitału.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama