Reklama

Marki mięsne na łopatkach

Przy rosnących cenach marki sklepowe wypychają z półek polskie marki producenckie. Na te pierwsze w 2022 r. przypadała niemal połowa sprzedaży wędlin, w innych kategoriach jest podobnie.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Marki mięsne na łopatkach

Foto: Bloomberg

Paradoksalnie polskie marki producenckie najmocniej trzymają się w roślinnych alternatywach dla mięsa, choć dotychczasowy król, kabanosy roślinne firmy Tarczyński, straciły aż 26 pkt proc. udziału i teraz to 44 proc. – wynika z raportu Kantar i Grupy Blix, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.

– 89 proc. Polaków spożywa mięso przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wyniki te są zgodne z trendami w Europie, gdzie spożycie mięsa pozostaje stabilne lub maleje nieznacznie – mówi Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX. – Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie mięsa, ale wciąż borykają się z ograniczeniami finansowymi i czasowymi – dodaje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama