Reklama
Rozwiń
Reklama

Marki mięsne na łopatkach

Przy rosnących cenach marki sklepowe wypychają z półek polskie marki producenckie. Na te pierwsze w 2022 r. przypadała niemal połowa sprzedaży wędlin, w innych kategoriach jest podobnie.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Marki mięsne na łopatkach

Foto: Bloomberg

Paradoksalnie polskie marki producenckie najmocniej trzymają się w roślinnych alternatywach dla mięsa, choć dotychczasowy król, kabanosy roślinne firmy Tarczyński, straciły aż 26 pkt proc. udziału i teraz to 44 proc. – wynika z raportu Kantar i Grupy Blix, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.

– 89 proc. Polaków spożywa mięso przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wyniki te są zgodne z trendami w Europie, gdzie spożycie mięsa pozostaje stabilne lub maleje nieznacznie – mówi Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX. – Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie mięsa, ale wciąż borykają się z ograniczeniami finansowymi i czasowymi – dodaje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama