Cukier wraca do sklepów. „Panikę w Polsce mamy co kilka lat, winna logistyka"

W niektórych placówkach wciąż nie ma, wciąż obowiązują ograniczenia w jego sprzedaży i ceny wyższe niż wcześniej – zazwyczaj już 5-6 zł za kg, ale podwyżki są więcej niż pewne. Jeszcze w czerwcu kosztował średnio 4 zł za kg, w promocji nawet taniej

Publikacja: 03.08.2022 16:50

Cukier wraca do sklepów. „Panikę w Polsce mamy co kilka lat, winna logistyka"

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Balawender

Sieci handlowe walczą z rynkowymi problemami. - Aktualne niedobory cukru w Polsce są spowodowane wzmożonym popytem w związku z okresem tworzenia przetworów, a także zakupami pszczelarzy, którzy cukrem dokarmiają swoje hodowle. Nie bez znaczenia jest również obawa Polaków o postępujący wzrost cen cukru spowodowany wysoką inflacją, skutkującą kupowaniem cukru na zapas – mówi Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji w sieci Biedronka. - Naszym celem jest zapewnienie jak największej dostępności tego produktu, podjęliśmy szereg działań, aktywnie poszukując nowych źródeł dostaw. Pracujemy również z naszym głównym dotychczasowym partnerem handlowym, Krajową Grupą Spożywczą, nad zwiększeniem dostępności cukru dla polskich konsumentów – dodaje.

- Panikę cukrową mamy w Polsce co kilka lat, nie wynika z braku cukru na rynku, a problemów z logistyką. W efekcie okresowo go brakowało, nikt nie mógł przewidzieć nagłego i zupełnie nieuzasadnionego wzrostu popytu - mówi Ryszard Jaśkowski, prezes KZRSS Społem Cukier jest, ale droższy i raczej nie ma co oczekiwać spadku ceny poniżej 5 zł za kg. A urzędnicy umywają ręce w sprawie kontroli tej jednak nietypowej sytuacji, na której ktoś na pewno zarobił – dodaje.

Czytaj więcej

Cukier znika ze sklepów. Kto odpowiada za nakręcenie paniki?

Sytuacja wciąż jest zmienna. - Dynamika sprzedaży cukru w naszych sklepach w całej Polsce różni się w zależności od lokalizacji. Na ten moment zabezpieczyliśmy dostawy cukru do naszych sklepów, bo utrzymanie ciągłości dostaw i dostępność wysokiej jakości produktów w możliwie najniższej cenie to niezmiennie podstawa naszego działania i obietnica złożona klientom – podaje biuro prasowe Aldi w Polsce. - Sytuacja jest wciąż bardzo rozwojowa i potrafi zmieniać się bardzo szybko. Uważnie analizujemy wszystkie ruchy rynkowe, by w każdej chwili wprowadzić zmiany – dodaje.

- Dostawy cukru są realizowane w trybie ciągłym do naszych sklepów, a wolumeny powinny zaspokoić standardowe zapotrzebowanie. Chwilowe braki tego produktu są spowodowane dużym wzrostem popytu w ostatnich tygodniach – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska. Na wysokość cen w sklepach produktów wpływa wiele czynników. Oferujemy tysiące artykułów – dążymy do tego, aby kształtowane przez nas ceny były bardzo atrakcyjne w stosunku do rynku krajowego – dodaje.

Największe sieci sprzedają cukier po ok. 5 zł, ale w mniejszych sklepach ceny są już wyższe, a towaru też częściej brakuje. Choć w dużych sieciach też nadal  są placówki, gdzie półki są puste.

więcej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej"

Sieci handlowe walczą z rynkowymi problemami. - Aktualne niedobory cukru w Polsce są spowodowane wzmożonym popytem w związku z okresem tworzenia przetworów, a także zakupami pszczelarzy, którzy cukrem dokarmiają swoje hodowle. Nie bez znaczenia jest również obawa Polaków o postępujący wzrost cen cukru spowodowany wysoką inflacją, skutkującą kupowaniem cukru na zapas – mówi Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji w sieci Biedronka. - Naszym celem jest zapewnienie jak największej dostępności tego produktu, podjęliśmy szereg działań, aktywnie poszukując nowych źródeł dostaw. Pracujemy również z naszym głównym dotychczasowym partnerem handlowym, Krajową Grupą Spożywczą, nad zwiększeniem dostępności cukru dla polskich konsumentów – dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek