Reklama

Nestle się ugina? Zawiesza większość działalności w Rosji

Ruch koncernu następuje po wielu dniach wezwań do bojkotu jego marek w związku z utrzymywaniem działalności w Rosji.

Publikacja: 23.03.2022 14:20

Nestle wstrzymuje w Rosji sprzedaż takich marek, jak KitKat czy Nesquik.

Nestle wstrzymuje w Rosji sprzedaż takich marek, jak KitKat czy Nesquik.

Foto: Bloomberg

Nestle, największy na świecie producent żywności, poinformował w środę 23 marca, że zawiesza zdecydowaną większość działalności w Rosji. Zawieszenie produkcji i sprzedaży wielu wyrobów ma związek z rosnącą presją na międzynarodowe koncerny (w tym rosnącymi naciskami na Nestle), by opuścić Rosję w związku z jej agresją na Ukrainę.

Koncern wstrzymuje sprzedaż takich marek, jak KitKat czy Nesquik, czyli marek obejmujących produkty nie będące podstawowymi, niezbędnymi produktami spożywczymi. Nadal będzie produkować i sprzedawać w Rosji podstawowe produkty spożywcze oraz żywność dla niemowląt i artykuły niezbędne w żywieniu medycznym. Koncern poinformował też, że identyfikuje obecnie rozwiązania dla swoich fabryk i pracowników w Rosji, a także będzie nadal wypłacać swoim rosyjskim pracownikom wynagrodzenie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama