McDonald's zabrał się na poważnie za ograniczanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Wśród podejmowanych działań jest rezygnacja z tak niepozornych rzeczy, jak słomki z plastiku. Jednorazowe i używane przez prawie wszystkich klientów fastfoodów słomki to poważne obciążanie środowiska plastikiem. Ale stopniowo koncern zaczyna z nich rezygnować. Do 2022 plastikowe słomki mają zniknąć z australijskich lokali giganta, w zamian mają się pojawić mniej niebezpieczne dla środowiska słomki z papieru (który ma choćby taką zaletę, że zasadniczo ulega biodegradacji). Testy nowego rozwiązania mają się zacząć już w tym roku.
Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami
Rezygnacja z plastikowych słomek to jedno z wielu działań podejmowanych przez McDonald's na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Korporacja dołączyła niedawno do inicjatywny NextGeb Cup Challenge, której celem jest stworzenie kubka, który nadawałby się do pełnego przetworzenia (lub nawet kompostowania).
Wszystkie te działania to element strategii firmy „Scale for Good", w której koncern podjął szereg zobowiązań na rzecz środowiska. Na przykład – do 2025 roku wszystkie opakowania produktów oferowanych klientom będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Wszyskie opakowania mają też być poddawane recyklingowi. Jak zdradziło „Rzeczpospolitej" Biuro Prasowe McDonald's Polska, polski oddział McDonald's przoduje obecnie w dziedzinie segregacji i przetwarzania odpadów. Polscy klienci fastfoodu nie mają problemów z wrzucaniem śmieci do właściwych pojemników.
- McDonald's Polska aktywnie działa na rzecz ograniczenia ilości odpadów. Już ponad 90 procent restauracji zostało wyposażonych w kosze do segregacji odpadów. Konsekwentnie wdrażamy nowe rozwiązania, które przybliżają nas do realizacji zobowiązań strategii Scale for Good – stwierdza Anna Borys-Karwacka, dyrektor. Ds. korporacyjnych McDonald's Polska.