Kolejne inwestycje w Cereal Partners Poland Toruń-Pacific

W ciągu ostatnich 20 lat spółka Cereal Partners Poland Toruń-Pacific przeznaczyła na rozwój niemal 700 mln zł. W tym roku planuje kolejne wydatki.

Publikacja: 13.01.2015 13:52

Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku pła

Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku płatków zbożowych.

Foto: spółka

- Każdego roku nasza firma inwestuje w rozwój kategorii zbożowych wyrobów śniadaniowych, a także unowocześnia i rozbudowuje linie produkcyjne – mówi „Rzeczpospolitej" Wojciech B. Sobieszak, prezes firmy Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, lidera polskiego rynku płatków zbożowych.

W 2015 roku spółka zaplanowała inwestycje związane głównie z modernizacją linii, w tym w urządzenia energooszczędne i bezpieczeństwo produktów. Planuje przeznaczyć na nie ponad 18 mln złotych.

- W 2014 roku dzięki nakładom inwestycyjnym w linię do produkcji tradycyjnych płatków kukurydzianych Nestle Corn Flakes mogliśmy zaoferować konsumentom nasz sztandarowy produkt jako wyrób bezglutenowy – wyjaśnia szef Cereal Partners Poland Toruń-Pacific. Modernizacja linii Corn Flakes to element większego projektu inwestycyjnego związanego z rozwijaniem produktów bezglutenowych. Łączne nakłady na ten cel wyniosły ok. 13 mln złotych.

- Pozwoliły one, wraz ze zmianami w organizacji produkcji, na uzyskanie pełnego bezpieczeństwa w zakresie produkcji bezglutenowej. Zostało to potwierdzone przyznaniem naszemu produktowi międzynarodowego certyfikatu – wyjaśnia Wojciech B. Sobieszak. W ciągu 20 lat - odkąd udziałowcami toruńskiej są koncerny Nestle oraz General Mills – zainwestowała ona w rozwój technologii (w tym modernizację i rozbudowę fabryki płatków śniadaniowych w Toruniu oraz sfinansowanie budowy fabryki zbożowych batoników w Lubiczu pod Toruniem) w sumie niemal 700 mln złotych.

W 201 3roku przychody ze sprzedaży netto Cereal Partners Poland Toruń-Pacific wyniosły 642 mln zł. Firma szacuje, że przychody za 2014 rok mogły być nieco wyższe.

Spółka eksportuje do niemal 50 państw. Poza Polskę trafia 65 proc. jej produkcji w ujęciu ilościowym, a to przekłada się na 57 proc. przychodów z jej sprzedaży. Największymi odbiorcami Cereal Partners Poland Toruń-Pacific są Rumunia, Ukraina, Turcja oraz kraje Zatoki Perskiej.

Według danych firmy badawczej Nielsen od lipca 2013 roku do sierpnia 2014 roku udziały rynkowe Cereal Partners Poland Toruń-Pacific w polskim rynku płatków zbożowych - w ujęciu wartościowym -wynosiły 49 proc. Ilościowo było to 37 proc.

Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę