Nestle zdecydowało się zmienić receptury czekolad sprzedawanych w USA. Z przepisów 250 produktów znikną sztuczne kolory, aromaty i smaki. Procedura ma potrwać do końca tego roku. Koncern zdecydował się na zmiany po publikacji wyników badania konsumenckiego, z którego wynika, że Amerykanie wolą naturalne składniki. Nestle zapewniło, że zastąpi sztuczne składniki naturalnymi, które już zostały zaakceptowane przez federalną Agencję Żywności i Leków (FDA).
W batonikach Butterfinger czerwony i żółty barwnik będą pochodzić z nasion owoców annato, zamiast ze sztucznych barwników stosowanych dotychczas. Natomiast smak wanilii w batonach CRUNCH będzie faktycznie pochodził z lasek wanilii a nie ze sztucznej waniliny. Koncern podkreślił, że 75 różnych receptur musi zostać opracowanych na nowo.
Nestle poinformowało także, że rezygnuje z barwnika karmelowego - karmelu amoniakalno-siarczynowego, syntetycznego brązowego barwnika spożywczego używanego do barwienia batoników czekoladowych.
Nowe, naturalne produkty Nestle mają pojawić się na amerykańskim rynku w połowie 2016 roku.
Z badania międzynarodowej agencji Nielsen wynika, że ponad 60 proc. Amerykanów decyduje się na zakup produktów, które nie mają w składzie sztucznych dodatków.