Ambra na większym minusie

W trzecim kwartale 2014/2015 roku strata finansowa netto lidera polskiego rynku wina i cydru wyniosła 6,4 mln zł i była o 3 mln zł większa niż rok wcześniej.

Publikacja: 11.05.2015 08:20

Ambra na większym minusie

Foto: Flickr

Ambra tłumaczy, że negatywnie na wyniku finansowym odbiła się zarówno sezonowość sprzedaży, jak i czynniki jednorazowe, takie jak zmiana stanu zapasów czy przyspieszone wydatki na wsparcie marketingowe Cydru Lubelskiego, lidera polskiego rynku lekkiego alkoholu z jabłek.

W trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 Ambr wypracowała rekordowe 51,4 mln zł operacyjnych przepływów pieniężnych. Rekordowe operacyjne przepływy pieniężne Ambra tłumaczy optymalizacją zarządzania zapasami i należnościami.

- Również sprzedaż aktywów nieoperacyjnych w pierwszym półroczu przyczyniła się do poprawy sytuacji finansowej i spadku zadłużenia – podaje Ambra.

Nadal, jak informuje grupa, dynamicznie rosła sprzedaż Cydru Lubelskiego. Dalszy wzrost sprzedaży odnotowały także brandy Pliska i wódki Baczewski.

Tylko w trzecim kwartale 2014/2015 łączna wielkość sprzedaży Ambry liczona w 0,75 butelkach poszła w górę o 10,6 proc. Przychody netto grupy zwiększyły się o 2,6 proc., do 64,6 mln zł.

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego rozwoju Cydru Lubelskiego, a przede wszystkim z entuzjastycznego przyjęcia przez konsumentów tej młodej kategorii. Przed nami najważniejszy dla cydru sezon letni, do którego przygotowaliśmy się już w trzecim kwartale zwiększając wydatki na tę markę, co dodatkowo obciążyło wyniki – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra. - Pogorszenie wyniku finansowego w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 ma również z tego powodu jednorazowy charakter. W kolejnym kwartale oraz w następnym roku obrotowym pracować będziemy nad poprawą wyników finansowych, do czego przyczynią się niższe koszty działalności, osiągnięcie progu rentowności projektu Cydru Lubelskiego, a także zwiększenie efektywności sprzedażowej w kluczowych kanałach dystrybucji.

Dzięki przejęciu kontroli nad spółką Winezja.pl Ambra rozwinie bezpośrednią sprzedaż wina poprzez wiodący polski portal winiarski www.winezja.pl i skorzysta z synergii z siecią specjalistycznych sklepów winiarskich Centrum Wina. Pierwsze efekty tych działań będą widoczne w kolejnym roku obrotowym.

Ambra tłumaczy, że negatywnie na wyniku finansowym odbiła się zarówno sezonowość sprzedaży, jak i czynniki jednorazowe, takie jak zmiana stanu zapasów czy przyspieszone wydatki na wsparcie marketingowe Cydru Lubelskiego, lidera polskiego rynku lekkiego alkoholu z jabłek.

W trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 Ambr wypracowała rekordowe 51,4 mln zł operacyjnych przepływów pieniężnych. Rekordowe operacyjne przepływy pieniężne Ambra tłumaczy optymalizacją zarządzania zapasami i należnościami.

Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina