Ambra tłumaczy, że negatywnie na wyniku finansowym odbiła się zarówno sezonowość sprzedaży, jak i czynniki jednorazowe, takie jak zmiana stanu zapasów czy przyspieszone wydatki na wsparcie marketingowe Cydru Lubelskiego, lidera polskiego rynku lekkiego alkoholu z jabłek.
W trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 Ambr wypracowała rekordowe 51,4 mln zł operacyjnych przepływów pieniężnych. Rekordowe operacyjne przepływy pieniężne Ambra tłumaczy optymalizacją zarządzania zapasami i należnościami.
- Również sprzedaż aktywów nieoperacyjnych w pierwszym półroczu przyczyniła się do poprawy sytuacji finansowej i spadku zadłużenia – podaje Ambra.
Nadal, jak informuje grupa, dynamicznie rosła sprzedaż Cydru Lubelskiego. Dalszy wzrost sprzedaży odnotowały także brandy Pliska i wódki Baczewski.
Tylko w trzecim kwartale 2014/2015 łączna wielkość sprzedaży Ambry liczona w 0,75 butelkach poszła w górę o 10,6 proc. Przychody netto grupy zwiększyły się o 2,6 proc., do 64,6 mln zł.