Reklama

Cydr wciąż najważniejszy

Lekki alkohol z jabłek będzie nadal priorytetem dla Ambry. Pierwszych zysków z jego sprzedaży spodziewa się w kolejny roku finansowym.

Publikacja: 17.09.2015 14:38

Cydr wciąż najważniejszy

Foto: Bloomberg

W kalendarzowym roku 2015 sprzedaż cydru w Polsce może sięgnąć 17 mln litrów i będzie o niemal 50 proc. wyższa niż przed rokiem – szacuje zarząd Grupy Ambra, właściciel Cydru Lubelskiego, najpopularniejszego cydru w Polsce.

Takiego tempa lekkiemu alkoholowi z jabłek może pozazdrościć większość alkoholi w Polsce. Jednak jest ono wolniejsze niż spodziewała się Ambra.

- To przede wszystkim efekt małego zaangażowania sieci handlowych w sprzedaż cydru – uważa Robert Ogór, prezes grupy Ambra. – Często nie potrafią zdecydować czy umieścić go na półkach z, czy z piwem, a także zmieniają jego lokalizacje. A to, w czasach, gdy konsument chce kupować szybko i wygodnie, nie sprzyja rozwoju sprzedaży cydru w tym kanale sprzedaży.

Jego zdaniem polski rynek cydru ma nadal duży potencjał rozwoju, biorąc pod uwagę jego wciąż małą skalę i zmieniające się oczekiwania konsumentów, którzy szukają produktów naturalnych, smakowych oraz lekkich.

- Do tej pory zaledwie 7 proc. Polaków piło cydr – zaznacza Robert Ogór.

Reklama
Reklama

Według Ambry w ciągu pięciu lat, w wariancie optymistycznym, roczna sprzedaż cydru sięgnie w Polsce 80 mln litrów, co odpowiadać będzie 2 proc. rynku piwa.

Dalsze szybkie rozwijanie sprzedaży cydru jest priorytetem dla Ambry na rok obrotowy 2015/2016, który zaczął się 1 lipca 2015 roku. W poprzednim –ilościowo – poszła ona w górę o 201 proc. Przychody ze sprzedaży Cydru Lubelskiego zwiększyły się natomiast o prawie 250 proc., do 25,4 mln zł. Daje jej to niemal 50 proc. udziałów w rynku.

Cydr Lubelskie pojawił się na rynku w połowie 2013 roku. Ambra spodziewała się, że marka ta zacznie zarabiać na siebie już w aktualnym roku finansowym. Teraz oczekuje, że dojdzie do tego o rok później.

- Wejście dużego gracza na rynek w 2015 roku, czyli Grupy Żywiec z marką Strongbow sprawiło, że musieliśmy zwiększyć nakłady inwestycyjne, co odbiło się negatywnie na naszym wyniku operacyjnym w roku 2014/2015 – przyznaje prezes Ambry.

Ambra szacuje, że Strongbow zdobył już kilkanaście procent udziałów w rynku cydru. Robert Ogór pytany czy obawia się kolejnych konkurentów – wejścia w rynek cydru nie wyklucza CEDC, producent m.in. wódki Żubrówka – zaznacza, że większa aktywność nowych graczy może przyczynić się dodatkowo do rozwoju rynku.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama