„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Dwie największe instytucje amerykańskiego rynku żywności zaproponowały nowe, bardziej zrozumiałe napisy informujące o datach ważności produktów. Ich wprowadzenie ma ograniczyć skalę marnowanego jedzenia.

Aktualizacja: 18.02.2017 13:07 Publikacja: 18.02.2017 12:09

„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Foto: 123RF

Znaczna część Amerykanów nie jest pewna, co dokładnie znaczą daty wydrukowane na opakowaniach produktów spożywczych. 68 proc. badanych jest przekonanych, że wyrzucanie jedzenia po tej dacie zmniejsza ryzyko choroby, a 59 proc. uważa, że jakiś stopień marnotrawstwa jest konieczny, jeśli chcemy zachować jedzenie w świeżości i dobrym smaku – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Uniwersytet Ohio w zeszłym roku.

Z pewnością nie pomaga dowolność, którą cieszą się w tej materii producenci żywności. Według amerykańskiego prawa na opakowaniach dopuszczalne są takie zwroty jak „użyć przed", „sprzedać przed", „świeże do", „traci ważność" itd.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji