„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Dwie największe instytucje amerykańskiego rynku żywności zaproponowały nowe, bardziej zrozumiałe napisy informujące o datach ważności produktów. Ich wprowadzenie ma ograniczyć skalę marnowanego jedzenia.

Aktualizacja: 18.02.2017 13:07 Publikacja: 18.02.2017 12:09

„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Foto: 123RF

Znaczna część Amerykanów nie jest pewna, co dokładnie znaczą daty wydrukowane na opakowaniach produktów spożywczych. 68 proc. badanych jest przekonanych, że wyrzucanie jedzenia po tej dacie zmniejsza ryzyko choroby, a 59 proc. uważa, że jakiś stopień marnotrawstwa jest konieczny, jeśli chcemy zachować jedzenie w świeżości i dobrym smaku – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Uniwersytet Ohio w zeszłym roku.

Z pewnością nie pomaga dowolność, którą cieszą się w tej materii producenci żywności. Według amerykańskiego prawa na opakowaniach dopuszczalne są takie zwroty jak „użyć przed", „sprzedać przed", „świeże do", „traci ważność" itd.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina