Reklama

„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Dwie największe instytucje amerykańskiego rynku żywności zaproponowały nowe, bardziej zrozumiałe napisy informujące o datach ważności produktów. Ich wprowadzenie ma ograniczyć skalę marnowanego jedzenia.

Aktualizacja: 18.02.2017 13:07 Publikacja: 18.02.2017 12:09

„Najlepiej spożyć przed końcem” wcale nie oznacza tego co nam się wydaje?

Foto: 123RF

Znaczna część Amerykanów nie jest pewna, co dokładnie znaczą daty wydrukowane na opakowaniach produktów spożywczych. 68 proc. badanych jest przekonanych, że wyrzucanie jedzenia po tej dacie zmniejsza ryzyko choroby, a 59 proc. uważa, że jakiś stopień marnotrawstwa jest konieczny, jeśli chcemy zachować jedzenie w świeżości i dobrym smaku – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Uniwersytet Ohio w zeszłym roku.

Z pewnością nie pomaga dowolność, którą cieszą się w tej materii producenci żywności. Według amerykańskiego prawa na opakowaniach dopuszczalne są takie zwroty jak „użyć przed", „sprzedać przed", „świeże do", „traci ważność" itd.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Reklama
Reklama