Reklama, która nawet ma pierwiastek przesady, nie musi wprowadzać w błąd

Koncepcja tzw. przeciętnego konsumenta zakłada, że jest on odpowiednio poinformowany oraz ostrożny.

Nielegalne promocje z wirusem w tle

Epidemia koronawirusa jest wykorzystywana przez firmy w różny sposób. Internet jest pełen ofert przedsiębiorców sprzedających maseczki, rękawiczki czy płyn...

Rząd "odmrozi" wesela do 50 uczestników

- Sytuacja epidemiologiczna się poprawia, więc Ministerstwo Zdrowia zarekomenduje zgodę na organizację wesel do 50 uczestników. Dokładne wytyczne dotyczące...

Koronawirus: co warto wiedzieć o korzystaniu z usług salonów piękności i wizytach w restauracjach

Rząd pozwolił na wznowienie działalności salonom kosmetycznym, zakładom fryzjerskim oraz lokalom gastronomicznym, ale na określonych zasadach i przy zachow...

Frankowicze i problem bezpodstawnego wzbogacenia

Coraz częstsze unieważnianie przez sądy umów „frankowych” potęguje wątpliwości co do sposobu dokonywania rozliczeń między bankiem a klientem. Problem ten w...

Koronawirus a praca zakładów fryzjerskich: uczesanie nowe, ale selfie w zakładzie nie zrobisz

Podczas wizyty w zakładzie fryzjerskim nie tylko nie porozmawiasz przez telefon. Nie sprawdzisz nawet, kto dzwonił lub pisze.

Koronawirus a funkcjonowanie zakładów kosmetycznych

Do działania wkroczyła branża beauty. Podczas wizyty maseczka jest konieczna. Można ją zdjąć jedynie na czas konkretnego zabiegu.

Koronawirus a restauracje: rodzinny obiad tak, pierwsza randka już nie

W czasie zarazy nic nie działa tak samo jak przed. Wybierając się do pubu czy baru, trzeba znać zasady. Bliskości nie będzie. Drinka w barze też.

Koronawirus a restauracje: pytania i odpowiedzi

W restauracji i pubie goście mogą siedzieć tylko przy wyznaczonych stolikach – odpowiada adwokat Marta Kosecka, autorka bloga przepisnagastronomie.pl.

Jak zgłaszać niepożądane działanie leku

Pacjent ma prawo zgłaszać wszystkie działania, które w jego odczuciu są niewłaściwe. Zalicza się do nich działania szkodliwe i te, które powodują uczucie d...

Rząd chce odmrozić branżę ślubną od 1 czerwca

Chcemy jak najszybciej opracować wytyczne dotyczące bezpieczeństwa organizacji wesel - powiedziała wiceminister rozwoju Olga Semeniuk na wideokonferencji z...

Podkręcona etykieta może zmylić przeciętnego klienta

Firma, która w celach reklamowych eksponuje na żywności informacje dodatkowe i dobrowolne, nawet zgodne ze składem, ale niepełne, narusza prawo.

Kiedy sąd odmówi oddłużenia w upadłości konsumenckiej?

Wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości nie oznacza automatycznego oddłużenia. Do tego, aby zobowiązania zostały umorzone, upadły powinien wykazać się...

Tarcza antylichwiarska wchodzi w życie

Nikt nie straci mieszkania z powodu niewielkiego długu – zapewnia Ministerstwo Sprawiedliwości informując o wchodzących w życie przepisach antylichwiarskic...

Gdy są rachunki, a nie ma pieniędzy, zostaje tylko upadłość

Skutki pandemii zaczynają coraz bardziej doskwierać. Wiele osób wpadło w spiralę długów i zastanawia się nad ogłoszeniem upadłości konsumenckiej.

Wczasy opłacone w całości - czy można odzyskać pieniądze po rezygnacji?

Czy można odstąpić od umowy wyjazdu na wczasy z powodu epidemii, choć organizator nie odwołał imprezy, a klient zapłacił już pełną odpłatność za pobyt na t...

RPO: przepisy o rękawiczkach w sklepach wciąż niejasne

Z przepisów nadal wprost nie wynika, czy zaopatrzenie w rękawiczki podczas zakupów jest obowiązkiem sklepu, czy też klienta - sygnalizuje Rzecznik Praw Oby...

Botiuk: Pora na mediacje frankowe

Kiedy większość stanów USA wprowadziła po kryzysie 2008 r. obligatoryjną mediację, jej rezultaty okazały się zaskakująco dobre.

Rzecznik Finansowy wystąpił do sądu przeciwko Santander Bank Polska

Rzecznik Finansowy skierował do Sądu Okręgowego w Warszawie wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczenia o zaniechanie nieuczciwej praktyki rynkowej w pr...